ARAD. Consiliul Local Municipal a aprobat, în şedinţa extraordinară de miercuri, 14 septembrie, Regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursului de proiecte de management pentru Filarmonica Arad. Totodată, a fost aprobat Caietul de obiective elaborat în vederea organizării concursului, precum şi componenţa Comisiei de concurs, a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi a Secretariatului acestor comisii.
Viitorul manager va obţine un mandat de trei ani în fruntea Filarmonicii (2022-2025).
Calendar
Potrivit deciziei CLM, concursul se va desfăşura în perioada 20 septembrie – 26 octombrie 2022.
Între 20 septembrie şi 10 octombrie 2022 sunt programate elaborarea și depunerea proiectelor de management şi a dosarelor de înscriere la concurs de către candidaţi. În 11 şi 12 octombrie va avea loc selecția dosarelor. În perioada 13-21 octombrie se va face analiza proiectelor de management de către membrii comisiei de concurs (prima etapă). Nota obţinută va fi făcută publică pe 24 octombrie. „Sunt declaraţi admişi pentru susţinerea etapei a doua, candidaţii care au obţinut în prima etapă a concursului nota minimă 7” – se detaliază în regulament.
Susţinerea proiectelor de management în cadrul interviului e programată n 25 octombrie, rezultatul concursului fiind anunţat a doua zi. Candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţii asupra modului de respectare a procedurii privind organizarea şi desfăşurarea concursului în termen de 5 zile lucrătoare de la data aducerii la cunoştinţa candidaţilor a rezultatului concursului. Contestaţiile se soluţionează în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea contestaţiilor. În termen de 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestaţii sau, după caz, de la data soluţionării acestora, rezultatul final al concursului, lista nominală a candidaţilor şi alte informaţii de interes public sunt aduse la cunoştinţa publică, prin grija autorităţii.
Comisiile de concurs
Cine îi va evalua pe candidaţii la postul de manager al Filarmonicii Arad? Componenţa Comisiei de concurs şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor a fost stabilită prin vot secret în CLM.
Astfel, din Comisia de concurs fac parte: Florin Estefan – manager Opera Națională Română Cluj Napoca; Marin Cazacu – manager Filarmonica „George Enescu”; Antoanela Naaji – consilier local. Comisia de soluţionare a contestaţiilor e formată din: Ioan Dragoş Dumitriu – manager la Filarmonica de Stat Braşov; Carmen Rus – manager la Filarmonica de Stat Oradea; Cosmin Buruc – consilier local.
În caz de absenţă, suspendare sau încetare înainte de termen a calităţii de membru titular al comisiei de concurs, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, acesta se înlocuieşte cu unul din următorii membri supleanţi: Ovidiu Andriş – manager Filarmonica Banatul Timişoara; Cristian Lupeş – manager Filarmonica de Stat Sibiu; Cristian Galea – consilier local.
Unanimitate
La momentul votului, toate cele trei proiecte de hotărâre vizând concursul pentru postul de manager al Filarmonicii Arad au generat „unanimitate pentru”. Lucrurile sunt simple doar în aparenţă, însă, pentru că până la această unanimitate s-au purtat negocieri la sânge. Pe fir a intervenit chiar Ministerul Culturii, care a recomandat câteva nume pentru comisiile de concurs.
Cine? Cine?
Potrivit informaţiilor noastre, actualul manager interimar, Sergiu Bacoş, nu doreşte să rămână în funtea Filarmonicii, deci, foarte probabil, nu va participa la concurs. Pe piaţa zvonurilor circulă, însă, două nume care ar râvni la fotoliul de manager. E vorba de doi profesori de la Colegiul de Arte „Sabin Drăgoi”: Cristina Cameniţă, Laurenţiu Muntean.
Citiți principiile noastre de moderare aici!