O nouă companie aeriană ar putea apărea pe piaţa de profil din România, una de stat, la care acţionariatul să fie format din mai multe consilii judeţene din ţară. Ideea a fost lansată de Mihai Daraban, preşedintele naţional al Camerei de Comerţ şi Industrie a României, instituţie care pare a fi şi promotorul acestui deziderat. Liniile Aeriene Române (LAR) ar urma să fie denumirea viitoarei companii, iar, odată cu acestă nouă societate, Aeroportul Arad ar putea să apară şi el pe harta zborurilor din ţară.
„În momentul de faţă, dacă cineva îşi doreşte să ajungă pe calea aerului de la Constanţa la Timişoara, va trebui să facă o escală la Roma sau Milano, deoarece nu există o cursa directă între cele două oraşe ale României. (…) Pentru oamenii de afaceri şi nu numai, acest lucru va însemna că, în cursul unei singure zile, se pot deplasa pe teritoriul României între oraşe situate la sute de kilometri distanţă unul de celălalt, economia de bani şi de timp fiind evidentă”, a declarat preşedintele CCIR, Mihai Daraban.
Pe lista acţionarilor, gândită de către cei de la Camera de Comerţ, a fost plasat şi Consiliul Judeţean Arad, instituţie care are în subordine Aeroportul Arad. Practic, potrivit ideii pornite de CCIR, consiliile judeţene care administrează aeroporturi în întreaga ţară ar urma să finanţeze constituirea noii societăţi, LAR, să finanţeze achiziţia de aeronave, iar aeroporturile din judeţele respective să devină huburi de aterizare şi decolare a acestor avioane. O serie de consilii judeţene, inclusiv Consiliul Judeţean Arad, s-au arătat interesate de această nouă abordare în ceea ce priveşte traficul aerian. Aşadar, au urmat o serie de întâlniri, discuţii şi şedinţe în care s-a vorbit despre viitoarea companie, s-a vorbit despre statutul viitoarei societăţi, dar şi despre limitele legale în care ar trebui să se integreze compania Liniile Aeriene Române.
Discuţii avansate
Răzvan Cadar, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad, cel care are în subordine Aeroportul Arad, spune că „este adevărat, am intrat într-o discuţie despre o asociere, despre înfiinţarea unei companii care, pe lângă consiliile judeţene, să integreze şi CCIR, dar şi Aeroportul Tuzla, ultimul pentru experienţa pe care o deţine în materie de aeronautică. S-a discutat despre stabilirea unor curse între diferite oraşe ale României, nu neapărat doar spre Bucureşti, cum se întâmplă acum în activitatea tuturor companiilor aeriene care operează în ţara noastră. Potrivit primelor concluzii, vorbim despre înfiinţarea unei societăţi pe acţiuni, fiecare dintre părţile participante urmând să fie acţionar al noii companii. Ne-au fost prezentate o serie de studii şi statistici referitoare la posibilitatea introducerii unor curse între diferite oraşe ale ţării”.
Tot Cadar ne-a mai informat despre faptul că, iniţial, avioanele standard ale LAR ar urma să fie unele mici, cu o capacitate de 19 pasageri.
„Decizia a fost luată pentru a fi siguri că avioanele care vor zbura între oraşele României se vor umple. Totuşi, dacă va exista cerere, putem introduce aeronave mai mari, cu mai multe locuri”, ne-a mai spus vicepreşedintele CJA.
Fiecare consiliu judeţean care va deveni acţionar la Liniile Aeriene Române va achita o sumă de bani cu titlu de capital pentru societate, urmând ca tot instituţiile judeţene să finanţeze şi achiziţia de aeronave.
Anul acesta
Intenţia celor de la CCIR este ca noua companie să ia fiinţă încă din acest an, începând cu data de 1 decembrie.
„Totuşi, avem nevoie de noi întâlniri şi noi discuţii, pentru a stabili toate detaliile asocierii, precum şi statutul viitoarei companii. Pentru că înființarea acestei societăţi este un pas important şi totul trebuie pus la punct încă din stadiul de proiect. Dar, cel mai probabil, LAR va fi înfiinţată într-o perioadă foarte scurtă”, ne-a mai spus Răzvan Cadar.
Trimite articolul
XInca un proiect nascut mort. Ca si fabrica de avioane care urma sa se realizeze in colaborare cu sirbii.