ARAD. De la zero la patru. Asta îşi propune Consiliul Judeţean Arad. Aeroportul Arad, care în prezent nu beneficiază de nicio cursă de linie, ar putea să atragă patru companii care să efectueze astfel de curse. Intenţia a fost anunţată de CJA în cadrul unui raport de specialitate al instituţiei, raport care însoţeşte un proiect de hotărâre care face referire la alocarea unui ajutor de stat de un milion de euro. Banii ar urma să fie încasaţi de companiile care vor dori să opereze de pe Aeroportul Arad, fiind puşi la dispoziţie chiar de către Consiliul Judeţean.
“Furnizorul ajutorului de stat este Județul Arad prin Consiliul Județean Arad și administratorul măsurii este Consiliul Județean Arad. Bugetul total al schemei de ajutor de stat este de maximum 1.000.000 euro, suportat din bugetul Județului Arad. Perioada de selecție a beneficiarilor va începe de la data intrării în vigoare a hotărârii de consiliu județean și va dura până la data de 30 iunie 2022. Numărul de beneficiari a fost estimat la maximum patru operatori aerieni”, se arată în document.
Doar că nu oricare companie va fi acceptată. Iar banii nu vor fi încasaţi din start de către companiile aeriene, ci în două tranşe, la şapte luni distanţă una de alta, după ce companiile vor fi operat deja zboruri de pe Aeroportul Arad.
“Granturile vor fi plătite în două tranșe: prima tranșă (40% din suma totală) va fi plătită în prima lună de operare, iar cea de-a doua tranșă (60% din suma totală) va fi plătită în a șaptea lună de operare a noilor rute”, solicită Consiliul Judeţean.
Condiţii pentru companii
După cum spuneam deja, nu orice companie aeriană se poate înscrie în cursa pentru milionul de euro. Potrivit Comisiei Europene, care a aprobat alocarea acestui ajutor de stat acordat de CJA, companiile interesate trebuie să îndeplinească mai multe condiţii, iar una dintre ele se referă inclusiv la durata menţinerii zborurilor de pe Aeroportul Arad.
“Compania aeriană candidată care s-a confruntat cu dificultăți din cauza pandemiei COVID-19 prezintă un plan de afaceri prin care se angajează să opereze zboruri regulate din/către Aeroportul Arad pentru cel puțin patru destinații cu o frecvență minimă de 2 ori pe săptămână, pentru o perioadă de cel puțin 12 luni. Ajutorul va ajuta compania aeriană să facă față nevoii de lichidități provocate de criza legată de COVID-19, astfel încât să poată începe să opereze pe noi rute”, este condiţia principală impusă de CJA operatorilor.
Alte condiţii solicitate sunt: compania aeriană candidată trebuie să dețină o licență de operare aeriană eliberată în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1008/2008 privind normele comune pentru operarea serviciilor aeriene în Comunitate; compania aeriană candidată trebuie să dețină o asigurare obligatorie împotriva accidentelor care să acopere pasagerii, mărfurile, poșta și răspunderea civilă; compania aeriană candidată nu se află pe lista neagră a Comisiei Europene a companiilor aeriene care nu respectă standardele de siguranță; compania aeriană candidată nu trebuie să fi primit niciun alt ajutor în România sau, dacă a primit un astfel de ajutor, suma sprijinului primit în cadrul acestei măsuri și a ajutorului primit în plus față de această măsură nu trebuie să depășească 2.300.000 euro; nu au fost emise decizii de recuperare a ajutorului de stat împotriva companiei aeriene candidate sau, în cazul în care au fost emise astfel de decizii, acestea au fost executate în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare.
Vedem în iunie
Rămâne de văzut dacă oferta Consiliului Judeţean Arad, care face inclusiv eforturi financiare pentru a atrage companii aeriene pe Aeroportul Arad, va avea succes. Până în data de 30 iunie, operatorii aerieni vor trebui să întocmească şi să depună dosarele pentru accesarea ajutorului de stat. Aceasta este data la care vom afla dacă aeroportul nostru mai ridică sau nu interes faţă de companiile aeriene.
Trimite articolul
XRisipa de bani cand exista un aeroport mult mai mare si functional, cu terminal nou, la doar 50 de kilometri…
Eu nu inteleg de ce nimeni nu spune “stop”, toate acele milioane cheltuite de ani de zile ar fi mult mai bine cheltuite pentru altceva, de exemplu spitalul sau repararea drumurilor…
-
Se arunca bani pentru satisfacerea orgolilor unora ca Buda de la Consiliu
-
aceeasi “experti in economie” vor sa traga din nou spuza pe turta lor timisoreana. Si ce daca exista un aeroport la 50 km? In aglomerarea Ruhr-gebiet pe o raza de 180- 200 de km exista 3 aeroporturi mari si inca vreo 7-8 mai mici, toate functionale. Daca nu merge stabilimentul, nu il desfiintezi ci schimbi c*r*ele
-
Regiunea Ruhr are peste 5 milioane de locuitori, in judetul Arad + Timis sunt doar 1 milion de locuitori care calatoresc mult mult mai putin decat germanii si cu activitate economica/cargo de foarte mult, mai mic decat in Ruhr….
Si daca iei in considerare o raza mai larga, la doar 2.30/3 ore de autostrada (sau cu tren) avem aeroportul din Budapesta care este foarte bine connectat, care are/a avut inainte Covidul zboruri direct pana in China, Corea de Sud, Statele Unite, Canada, etc…. Exista si aeroportul din Belgrad (si el este la doar 3 ore de drum).
Si personal cand zbord, ma duc la Budapesta (si mai rar la Belgrad), oferta e mult mai buna si competitiv (era la fel cand mai aveam Wizzair in Arad, zboruri erau tot mai interesant/competitiv in Budapesta)….
-
De pe acum se poate face un pariu,adica pina la 30 iunie nu se vor depune numarul de dosare necesar,sau companiile nu vor corespunde;dupa aceea,se va decala termenul pina se pot depune oferte,apoi tot asa,iar banii vor fi cheltuiti in interesul oligarhilor locali si lacheilor ce stau la panda.
Sa pregateasca scena pentru AOA???
Rentabil sau nu se dau subventii sa polueze avioanele peste Arad.
vrajeala ieftina, ca de obicei cand e vorba de aeroport… gaura neagra la buget si cam atata…
De ani de zile acest Cionca praduieste bani pe acest Aeroport.Domnule Cionca, mai bine cumparai un avion si angajai doi piloti ca era mai rentabil decat sa platesti cativa trantori din cadrul Aeroportului fara sa faca nimic si cu bani grei. Ce zici. Ia fa o analiza cati bani ai papat in ultimi ani cu angajati Aeroportului.
abia astept sa fie 10+ zboruri pe zi, majoritatea noaptea / in orele de liniste.
sa vedem unde-s atunci toti aia cu figpf si cu de ce nu sunt zboruri de pe arad, si de ce avem asa muti oameni care nu dorm.
-
Asa gingeste si Falconeti !Sunteti neamuri ?Liniste sa nu deranjeze aradenii
La condiții ați uitat sa ducă carnetul de membru PNL
E o imbecilitate sa crezi ca poti sa ai doua aeoroporturi internationale la 30 de km unul de altul.
Vreti ca Aeroportul din Arad sa fie profitabil? Orientati-l ca si aeroport utilitar si de suport tehnic …