În doi ani de zile, aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Arad, mai precis totalitatea celor angajaţi în instituţie, a crescut de la 267 de posturi la 280 de posturi. În primă fază, creşterea nu pare atât de mare. În realitate, însă, treburile stau cu totul altfel. Şi asta pentru că, în anul 2016, când Iustin Cionca a fost ales preşedinte al Consiliului Judeţean, erau mult mai multe posturi vacanțe în organigramă decât în prezent. Actuala conducere a extins organigrama, cu posturi noi, dar a şi angajat pe bandă rulantă pentru a umple posturile vacante din trecut. „Pentru a face performanţă, avem nevoie de oameni capabili”, anunţa Iustin Cionca încă din anul 2016, când au început angajările la instituţia pe care o conduce. În ceea ce priveşte profesionalismul sau capabilitatea angajaţilor din CJA, nu ne putem noi pronunţa. În schimb, putem să ne pronunţăm în ceea ce priveşte numărul de oameni care au sporit rândurile bugetarilor de la Consiliul Judeţean.
Cifre exacte
La prima modificare a statului de funcţii a CJA operată cu Iustin Cionca în fruntea instituţiei, organigrama era realizată pentru 267 de posturi şi, implicit, acelaşi număr de angajaţi. Numai că, la momentul respectiv, 89 de posturi erau vacante. Asta înseamnă că, deşi erau trecute în organigramă, nu erau ocupate şi nici scoase la concurs. Din totalul posturilor vacante, zece erau de conducere, iar restul de 79 erau posturi de execuţie. Practic, birourile şi serviciile Consiliului Judeţean funcţionau fără un şef. Nici posturile de director nu erau ocupate toate, trei dintre ele fiind libere în momentul în care actuala conducere a preluat CJA. În luna august 2016, în instituţie lucrau 178 de persoane.
În prezent, după cum am spus deja, organigrama a ajuns la 280 de posturi. Din acest total, 44 de posturi sunt vacante. Din totalul posturilor vacante, unul singur este de conducere, fiind vorba despre un post de şef de serviciu. În rest, toate posturile de directori, directori adjuncţi, şefi de servicii sau şefi de birouri au fost ocupate în doi ani de zile.
Dacă scădem numărul posturilor vacante din întreaga organigramă, vedem că, astăzi, Consiliul Judeţean are 236 de angajaţi. Cu 58 de angajaţi mai mulţi decât în anul 2016. Şi posturile vor continua să fie ocupate. Pentru că, în fiecare lună, instituţia scoate la concurs diferite posturi disponibile. Dacă se va ajunge ca organigrama să fie completată, în final se va ajunge ca la CJA să lucreze cu peste 100 de oameni mai mulţi decât în anul 2016.
Buget, afectat
Ţinând cont de numărul tot mai mare de angajaţi, era normal ca bugetul Consiliului Judeţean să aibă de suferit. În anul 2016, cheltuielile estimate cu personalul erau de 44 de milioane de lei. În anul 2018, acestea au crescut la 47 de milioane de lei. Şi, la ritmul la care se fac angajări la Consiliul Judeţean, cel mai probabil, la anul suma va mai creşte.
Citiți principiile noastre de moderare aici!