Se reia munca la drumul care va face legătura între autostrada Arad-Timişoara şi drumul naţional Arad-Timişoara, o investiţie aşteptată de arădenii care circulă spre oraşul de pe Bega. Drumul de legătură va pleca din autostradă şi va intersecta DN 69 în zona intersecţiei spre Sânandrei, în imediata apropiere a intrării în municipiul Timişoara. Drept urmare, şoferii care circulă spre oraşul vecin, dar şi cei care vin de acolo spre Arad, nu vor mai trebui să folosească drumul Timişoara-Giarmata-autostradă. Investiţia a fost demarată în toamna anului 2021, atunci când italienii de la Todini Construzioni începeau munca efectivă la drum. Doi ani mai târziu, în septembrie 2023, stadiul lucrării era de numai 25 la sută, în condiţiile în care drumul trebuia să fie gata la acea dată. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a decis să rezilieze contractul cu italienii, lansând o nouă licitaţie pentru finalizarea lucrărilor rămase de executat.
„În urma finalizării procesului de evaluare a ofertelor depuse, DRDP Timișoara a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului de proiectare și execuție a lucrărilor din cadrul obiectivului <Drum de legătură Autostrada A1 Arad-Timișoara-DN69 – Rest de executat>. Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea Drumuri şi Poduri Banat SRL & Maxagro Center SRL & OPR Asfalt SRL & Obras Publicas y Regadios, cu preţul de 221.457.969,30 lei, fără TVA. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și, respectiv, după soluționarea contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, au anunţat reprezentanţii DRDP Timişoara.
De la agricultură, la asfalt
Vestea că avem un nou constructor pe acest drum de legătură este una bună. Însă, dacă ne uităm la constructor, apar semne de întrebare. Şi asta pentru că Drumuri şi Poduri Banat, dar şi Maxagro Center, două dintre firmele aflate în asocierea care a câştigat licitaţia, nu au un trecut tocmai favorabil, în ceea ce priveşte drumurile. Trebuie precizat că, la bază, Maxagro este o companie specializată pe agricultură, care şi-a extins afacerile şi pe sectorul de drumuri, după ce a preluat societatea Drumuri şu Poduri Banat. Iar, pentru a exemplifica priceperea de care dau dovadă cei de la Maxagro în ceea ce priveşte drumurile, vă spunem doar că aceasta este firma care a reparat, de patru ori, autostrada Nădlac-Arad-Timişoara în anul 2023. De fiecare dată, reparaţiile au cedat după câteva săptămâni. Sperăm doar că actuala lucrare, cea a drumului de legătură, va contrazice istoricul acestor firme.
Un an
Cei de la DRDP Timişoara mai anunţă că drumul va trebui finalizat în termen de un an de zile.
„După semnarea contractului, perioada de proiectare și execuție va fi de 12 de luni. Noul antreprenor va face și expertizarea lucrărilor care au fost realizate de constructorul precedent”, mai spun cei de Regionala de Drumuri. J
Trimite articolul
X220 milioane virgula 30 bani !