TIMIŞOARA. Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA anunţă că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est (lotul 2), aferentă obiectivului de investiții “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
“Toate cele patru loturi ale tronsonului de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km) au constructori desemnați. Astăzi (n.r. vineri) a fost desemnat constructorul pentru modernizarea liniei de cale ferată pe secțiuna Lugoj – Timișoara Est (lotul 2)”, a anunţat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
În ceea ce priveşte acest ultim lot, respectiv Lugoj – Timişoara Est, oferta financiară depusă de FCC CONSTRUCCION SA, în valoare de 1.916.221.849,14 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.
“Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor și 60 de luni, perioada de garanție a obiectivului. Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil”, anunţă CFR.
Lucrările
Modernizarea secțiunii de cale ferată Lugoj – Timișoara Est (Lot 2), în lungime de 54,13 km, cuprinde lucrări complexe de infrastructură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, stații C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalații, energoalimentare, telecomunicaţii etc.) și de protecţia mediului.
Obiectivele principale ale proiectului de modernizare pe Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est sunt:
– îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
– modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
– modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
– dublare linie;
– lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
– lucrări pentru rridicarea niveletei căii și protecția antierozională a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
– montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
– instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
– modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
– montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei.
“Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est (Lot 2) se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar”, au mai anunţat cei de la CFR.
Trimite articolul
XBine că-i în Banat! Dacă măcar traversa Carpații… Așa-i, la fel cu toate tronsoanele de autostradă: de niciunde spre niciunde!