Se caută supervizor pentru viitoarea regenerare urbană a cartierelor Aradului. Primăria a lansat scrisoarea de interes în care informează faptul că se caută „Supervizare lucrări pentru Proiectul – Regenerare urbană a spațiilor din zona blocurilor din cartierele Alfa, Faleza Mureș, Confecții, Micălaca, Vlaicu și centru, inclusiv zona protejată din Municipiul Arad”.
De ce o astfel de procedură? Pentru că totul se realizează pe credit de la BERD, iar în acest caz lucrările sunt mai complicate iar actele mai stufoase. Cert este că Municipiul Arad intenționează să folosească împrumutul obținut de la Banca Europeană pentru Reconstrucții şi Dezvoltare (BERD) pentru acoperirea costurilor aferente Proiectului „Regenerare urbană a spațiilor din zona blocurilor din cartierele Alfa, Faleza Mureș, Confecții, Micălaca, Vlaicu și centru, inclusiv zona protejată din Municipiul Arad”. Lucrările vor consta în construirea parcărilor la sol și a facilităților aferente, respectiv trotuare, canalizare, mobilier urban și spații verzi, iar cineva va trebui să verifice la modul cât se poate de serios lucrarea. La final de an 2016, Primăria a făcut public faptul că îşi caută consultant pentru această lucrare, adică persoana care va verifica cea mai importantă investiţie din următorii ani.
Ce se va realiza?
Ce va include megaproiectul de regenerare urbană? Amenajare de parcări la sol în cartiere pe 201.140 mp; amenajare de trotuare în cartiere pe 38.121 mp; realizare de sistem de canalizare pluvială pe 12.770 ml; amenajare de spații destinate recreerii pe o suprafaţă de 64.652 mp; realizarea semnalizării verticale (921 de bucăţi); realizarea unor semnalizări orizontale – marcaje transversale (6.660 mp), marcaje longitudinale (7.630 ml). La toate acestea se adaugă poate cel mai important obiectiv din tot proiectul, construcția de fast-park-uri: în Micalaca 100-200 ar urma să se construiască două parcări, în Micalaca 300 trei parcări, în Micalaca 500-700 o parcare, iar în Alfa două parcări.
Atribuţiile consultantului
În scrisoarea Primăriei se arată şi care vor fi atribuţiile consultantului: „consultantul va avea obligația să-și asume rolul de inginer, așa cum este definit în Condițiile de Contract pentru Construcții ale FIDIC RED, dar și să asigure Supravegherea Independentă a Construcției în concordanță cu prevederile legislației în domeniu. Scopul principal al acestei activități îl constituie sprijinul pentru întocmirea documentelor de licitație, asistență pe parcursul desfășurării licitației și supravegherea executării lucrărilor din acest proiect”.
De când va lucra consultantul? Se estimează că activitatea consultantului va începe undeva prin luna mai 2017 și va dura 60 de luni (inclusiv cele 24 de luni pentru perioada de notificare a defectelor).
Doar 51% pe BERD
Contractul va fi finanțat în proporție de 51% dintr-un împrumut BERD și 49% de Municipiul Arad, iar pentru preselectare și selectare sunt eligibile firmele de consultanță din orice țară. În scrisoarea lansată de Primărie se indică şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească în mod obligatoriu firmele pentru a putea deveni consultantul acestei megalucrări. Tot aici se arată câţi ingineri, câţi experţi şi cât personal administrativ va trebui să aibă firma sau consorţiul care se va ocupa de acest contract de consultanţă.
Scrisoarea de interes a celor care ar dori să prindă acest proiect va trebui trimisă nu mai târziu de termenul limită: 16 ianuarie 2017. Achiziția serviciilor de consultanță va fi efectuată prin procedurile specificate în „Politicile și regulile privind achizițiile publice pentru proiecte finanțate de BERD din octombrie 2014”. Pe baza scrisorilor de interes transmise ca urmare a prezentei invitații, se va întocmi o listă a companiilor calificate, după care companiile preselectate vor fi invitate să își depună ofertele.
Cu se se va ocupa consultantul
Serviciile pe care le va oferi consultantul ar trebui să includă participarea la întocmirea documentației pentru licitație și asistență pe parcursul desfășurării procedurii de licitație; stabilirea sistemelor de control managerial al contractului de lucrări; administrarea contractului de către Inginer, controlul cantităților estimate ale lucrărilor și al costurilor rezultatelor contractuale, pentru monitorizarea progresului lucrărilor și a înregistrărilor tehnice, controlul și acceptarea certificatelor de plată intermediare și finale ale contractantului, acceptarea și/sau aprobarea personalului-cheie al contractanților, asigurărilor, garanțiilor, licențelor, programelor, metodologiei de execuție, planurilor de management al traficului, măsurilor de siguranță, furnizorilor și materialelor de inclus în lucrări, planurilor pentru asigurarea și controlul calității, prevederilor de laborator și executării programului de testare, subcontractanţilor, instalației, echipamentelor și protecției mediului înconjurător, supravegherea directă a lucrărilor și monitorizarea progresului, întocmirea rapoartelor intermediare, tehnice și contractuale, executarea testelor de control al tuturor materialelor destinate a fi incluse în lucrări permanente și al tuturor lucrărilor executate, acordarea de asistență Municipiului la raportarea (tehnică, financiară, de mediu etc.) către BERD privind administrarea contractului de lucrări și alte aspecte legate de sănătate și protecția muncii. Adică o muncă extrem de serioasă şi stufoasă, care ar trebui să garanteze că la final regenerarea urbană s-a făcut ca la carte.
Citiți principiile noastre de moderare aici!