Legea Unică a Salarizării a venit cu noi sarcini şi un volum de muncă imens nu doar pentru contabilii ordonatorilor de credite, ci şi pentru salariaţii din alte instituţii. Odată cu predarea reîncadrărilor în conformitate cu noua lege a tuturor bugetarilor către Trezorerie, aceste acte au ajuns în „curtea” Agenţiei de Prestaţii Sociale (fosta Direcţie a Muncii). De acum, salariaţii Direcţiei Muncii vor lua filă cu filă fiecare reîncadrare şi vor verifica dacă s-au respectat toate prevederiile legii sau dacă există abateri.
Situaţia nu ar fi alarmantă, dacă nu ar fi vorba despre peste cinci mii de reîncardări pe care funcţionarii Agenţiei trebuie să le controleze, excepţie făcând actele aferente bugetarilor din instituţiile deconcentrate. Mai mult, chiar dacă sunt puşi să verifice legalitatea miilor de încadrări, Agenţia de Prestaţii Sociale nu poate să dea decât un răspuns cu caracter consultativ în privinţa actelor contabile. Posibile sancţiuni le pot aplica doar cei de la Curtea de Conturi, într-un control viitor. „Aceste verificări nu erau în fişa postului angajaţilor noştri, dar am primit un ordin prin care ni s-au comunicat respectivele directive şi le vom urma. Acum angajaţii urmează un curs de instruire, iar mai apoi ne vom apuca de muncă. Practic trebuie luat fiecare caz în parte, fiind vorba de peste 200 de ordonatori de credite (!). Două persoane încadrate pe acelaşi post pot beneficia de cu totul alte sporuri”, punctează Daniela Bătrân, director coordonator al agenţiei.
JA – A.P.
Citiți principiile noastre de moderare aici!