Peste 2000 de controale realizate de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului în primul semestru al anului şi doar 417 sesizări ale arădenilor privind calitatea serviciilor sau a produselor existente pe piaţa arădeană de consum, potrivit unui raport al instituţiei. Dintre acestea cele mai multe s-au dovedit a fi neîntemeiate (166) şi doar 102 au fost justificate. O parte s-au rezolvat pe cale amiabilă, iar şapte arădeni s-au răzgândit şi şi-au retras plângerea.
S-au plâns de curent şi gaz
Un capitol aparte în cadrul raportului sunt reclamaţiile legate de cele două societăţi furnizoare de utilităţi publice, Enel şi Eon Gaz. Ambele societăţi au acumulat doar 37 de sesizări,13la adresa primei societăţi şi 24 pentru furnizorul de gaze. Mai mult de jumătate din ele au fost însă considerate neîntemeiate de către inspectorii CJPC Arad. Recordul îl deţin cei care s-au plâns de serviciile furnizorului de gaz, unde 18 din cele 24 de sesizări au fost concluzionate ca fiind neîntemeiate. Principalele nemulţumiri au fost legate de factuararea şi citirea contoarelor. În cazul contorului de energie electrică, cinci din cazuri s-au rezolvat prin demontarea acestora şi verificarea lor iar celelalte făceau referire la întreruperea de curent datorată fie unor lucrări, fie unor avarii provocate de condiţiile meteo. O singură reclamaţie a fost legată de desfiinţarea caseriei ENELdin Aradul Nou. La gaze, principalul motiv de supărare l-a constituit factura de regularizare emisă de societate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!