Becurile ard zi şi noapte pe mai multe segmente de pe autostrada Nădlac-Arad-Timişoara. Şoferii care circulă pe şoseaua de mare viteză au sesizat faptul că, de aproximativ două săptămâni, lămpile nu se mai sting pe anumite porţiuni, iar iluminatul funcţionează 24 de ore din 24. Pe cheltuiala statului, bineînţeles. Cum s-a ajuns la această situaţie? Faptul că trăim în România ar fi explicaţia. Legislaţia este atât de prost gândită, întocmită şi aplicată în ţara noastră, încât statul îşi asumă şi plăteşte pierderi pentru că o firmă este nemulţumită de rezultatul unei licitaţii. Dar să vedem care este motivul pentru care suntem luminaţi non stop pe autostradă.
Am solicitat Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara să ne transmită motivul pentru care becurile funcţionează şi pe timp de zi. „Probabil sistemul de iluminat are o defecțiune la fotocelula de lumină, fiind cuplat pe modul de noapte”, ne-au transmis reprezentanţii Regionalei. Întrebaţi de ce vorbesc despre presupuneri şi nu se ştie exact motivul pentru care becurile nu se mai sting, cei de la DRDP au dezvăluit faptul că o contestaţie a lăsat autostrada fără o firmă care să întreţină sistemul de iluminat. „Nu putem face reparațiile deoarece suntem condiționați de finalizarea unui proces. Avem acord cadru semnat pentru un nou contract de mentenanță a iluminatului, valabil pentru o perioadă de patru ani, însă există o contestație din partea firmei care a fost pe locul doi în cadrul procedurii de licitaţie. Până nu se termină procesul la Curtea de Apel București, prestatorul desemnat nu dorește să înceapă lucrările”, ne-au mai spus cei de la DRDP Timişoara.
Practic, a fost lansată o licitaţie, a fost stabilit un câştigător, dar firma de pe locul doi nu a fost mulţumită de rezultat şi a contestat procedura. Până aici, totul pare logic şi normal. Însă, în tot acest timp, legea nu permite încheierea altor contracte pentru intervenţii de mentenanţă la sistemul de iluminat. Iar firma care a câştigat licitaţia nu doreşte să lucreze până în momentul în care procesul nu va fi încheiat, instanţa urmând să parafeze firma care va prelua contractul de întreţinere a sistemului de iluminat. Cât va dura acest proces? Nu se ştie. Vor urma noi contestaţii, după proces? Tot ce se poate. Ce se va întâmpla în tot acest timp? Becurile de pe autostradă vor sta aprinse non stop. Sau, mai grav, se vor defecta şi nu vor mai arde deloc, nici pe timp de noapte, punând în pericol traficul de pe autostradă, în special în zona nodurilor rutiere. Motivul? Legea proastă din România.
Trimite articolul
XPai ok, dar probleme la sistemul de iluminat exista mai mereu. Dureaza atat de mult sa se repare o problema ca apare mereu alta.
CNAIR vrea sa spuna ca de cand e autostrada licitatia asta e blocata? Sau ca tura asta s-au bagat mai multi decat firma de casa.
La articolul ” Iustin Cionca: „Avem 18 proiecte europene cu confinanţare de doar 2% din banii arădenilor!””, rubrica de comentarii lipsește, oare la comanda? Numa întreb pentru comunitate.
Un ministru al transporturilor super ok. Vinovați sunt alegătorii.
Nu cumva e vorba de Tehnodomus, că ăștia dacă pierd un contract “cu statul”, depun contestație,că asta știu și asta fac mai nou…
Bun articol.La obiect.