Visăm să zburăm de pe Aeroportul Arad. Visăm acest lucru de ani de zile, de când companiile aeriene au început să ne ocolească. Au mai fost focuri de paie, cu câte un zbor săptămânal spre Italia, dar s-au stins repede. În primăvara acestui an am început din nou să visăm. Aveam deja un aeroport frumos, cu un terminal nou şi modern. Iar conducerea aerogării ne promitea că, în cel mai scurt timp, vom fi asaltaţi de oferte venite dinspre companiile de transport aerian. „Dacă nu ai ce să le oferi, nu vor veni. Dar acum, că avem standarde înalte, cu siguranţă vom avea companii care să opereze pe aeroportul nostru”, spunea unul dintre directorii de la acea vreme ai aerogării. Şi se părea că a avut dreptate. Pentru că Join Airlines, o companie aeriană care se prezenta ca fiind olandeză şi… foarte serioasă a anunţat că a semnat un contract cu Aeroportul Arad. Iar de aici încolo au început amânări peste amânări, explicaţii, vorbe mai mult sau mai puţin adevărate. La început, ni se promitea că zburăm de pe Aeroportul Arad din luna mai. Apoi din luna iunie. Apoi iulie. La un moment dat, nici nu am mai întrebat. Când am întrebat iar, a fost septembrie. „Cu siguranţă vor începe să opereze în septembrie”, ni se spunea. Am ajuns şi în septembrie, iar situaţia este aceeaşi ca şi în martie: nu se întâmplă nimic.
Cionca, interpelat
Preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Iustin Cionca, a fost ales în funcţie în luna iunie. Au trecut trei luni de atunci, dar nici actuala conducere a judeţului nu pare să găsească o rezolvare. Cionca oferă, mai nou, audienţe pe internet. Practic, intră în contact cu arădenii pe Facebook, primeşte întrebări şi încearcă să răspundă la ele. Una dintre întrebări s-a referit exact la situaţia de la aeroport.
„Este 1 septembrie, dată de la care Join Airliness a promis că va efectua zboruri de pe aeroportul renovat şi sărbătorit cu atât fast. Ce se întâmplă aici? Care sunt opţiunile de recuperare a acestei investiţii până acum total inutile?”, a întrebat Silviu Dascăl.
Răspunsul lui Cionca nu a întârziat să apară, acesta anunţând că „orice investiţie este necesară. În mandatul precedent, s-a investit în aeroport pentru că dorim să îl refacem funcţional şi era condiţia minimă pentru atragerea unui operator de zbor, pe care îl căutăm în continuare. Contractul cu Join Airlines este în faza în care aşteptăm răspunsul la somaţia pe care le-am transmis-o şi în funcţie de asta, potrivit prevederilor contractuale, vom acţiona în perioada imediat următoare”.
Un alt răspuns dat de Cionca în privinţa aerogării spune că „aeroportul este o societate care nu poate trăi fără operatori. Noi încercăm, prin investiţiile pe care le facem, să le trezim interesul. Am trimis scrisori de prezentare şi de intenţie, dar nu noi facem politica firmelor private. Insistăm la ele, pentru că aeroportul e foarte important pentru dezvoltarea Aradului”. Deocamdată, cum se întâmplă de ani de zile, suntem la stadiul de declaraţii frumoase, optimiste, politice şi populiste. Sperăm doar că, în perioada următoare, să trecem şi la fapte.
Şi un răspuns de la Join
Arădeanul care a intrat în discuţii cu Cionca, Silviu Dascăl, a trimis o solicitare şi către Bernard Jacobs, directorul Join Airlines. Şi chiar a primit un răspuns. Dar acest răspuns este aceeaşi placă pe care ne-a mai servit-o şi cu altă ocazie: „nu avem fonduri suficiente pentru a demara operaţiunile. Trebuie să negociem cu alţi potenţiali investitori”. Exact acelaşi răspuns l-a mai trimis şi în urmă cu două luni. Între timp, nimic nu s-a schimbat. Nici la Join Airlines, nici la Aeroportul Arad.
Citiți principiile noastre de moderare aici!