Miercuri a fost semnat contractul de furnizare a zece autobuze electrice pentru municipiul Arad. Semnarea contractului a avut loc în sala Regele Ferdinand a Palatului Administrativ, unde au fost prezenți reprezentanții companiei din Ilfov care va furniza primăriei cele zece autobuze, respectiv primarul municipiului, Călin Bibarț. Autobuzele vor fi marca TEMSA, producător turc care are operaţiuni în peste 66 de ţări.
Două tipuri de autobuze
„S-a finalizat achiziția pentru zece autobuze, acum semnăm contractul. Cinci dintre autobuze au o capacitate de 89 de locuri, iar alte cinci au o capacitate de 60 de călători. Autobuzele sunt 100% electrice și au o autonomie de 250 de kilometri cele mari și 240 de kilometri celelalte, cu o încărcare. Durata estimată de funcționare a autobuzelor este de 15 ani”, a declarat Călin Bibarț, primarul municipiului. Acesta a mai precizat că durata contractului este de un an și jumătate, iar primele autobuze vor fi livrate după un an, așadar prin luna iunie 2022. „Autobuze ca cele pe care le vom cumpăra noi au mai fost aduse la Turda, Sibiu, Galați și Dej. În paralel, Primăria a finanțat Compania de Transport Public pentru realizarea stațiilor de încărcare necesare autobuzelor, procedura de achiziție fiind în derulare”, a adăugat edilul.
Finanțare prin POR
Autobuzele vor fi achiziționate în cadrul proiectului „Amenajare traseu de transport public de călători cu autobuzul, care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA și strada Ștefan Cel Mare”, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020. În cadrul aceluiași proiect va fi construit și podul peste Mureș, din dreptul străzii Andrei Șaguna.
„Ne dorim să vină cât mai repede autobuzele, chiar dacă podul nu va fi realizat într-un an de zile. Dar în perioada de la recepționarea primelor autobuze și până când vor putea circula pe traseul pentru care sunt achiziționate, acestea vor fi folosite pe alte trasee din Arad”, a precizat primarul.
Patru milioane de euro
În ceea ce privește prețul autobuzelor, cele cu capacitate mai mare vor costa în jur de 474 de mii de euro fără TVA bucata, iar cele cu capacitate mai mică vor costa în jur de 353 de mii de euro fără TVA. În total, pentru cele zece autobuze, municipalitatea va plăti peste patru milioane de euro, o parte din bani venind de la Uniunea Europeană, prin POR 2014-2020.
Trimite articolul
XNe supăram pe Firea ca achiziționează de la turci tramvaie și nu de la noi sau eventual alt producător roman, Bibarț e la fel, aceeași Mărie cu alta pălărie! Vai de noi!
Ps in România ATP de la Baia Mare am înțeles ca tocmai au lansat autobuze electrice !
Dacă nu mai dam biruri ptr peșcheș , dam contracte ptr…
-
Din cate am inteles, aceasta licitatie a fost lansata cu un an in urma! Pe vremea aceea cei de la Baia Mare nu produceau autobuze electrice. Erau in testari.
In care nu vor avea voie să……..urce,decât CEI VACCINAȚI😄😄😄😄😄😄😯🤔⛔
Ca de obicei, Aradul e condus doar de handicapați! La Oradea cumpara Mercedes Citaro, care sunt produse în Franta, noi cumpărăm TEMSA din Turcia.
Ce face cu înaripati de pe Barbu Lautaru unde-i livrează? Așteaptăm hapartamentili 😜 striga o cioara in sensul giratoriu din Alfa. Trebuie curățată zona altfel Bibartu bate în retragere de citeva luni.
Rusine.Ce se mai stie despre tramvaie?de 565 mii euro-moderenizarea depoului UTA?predarea catre Recons a depoiului Micalarga?N-spe unitati ce casate ar duce cv bani in CAP-u pt bonurile si prima transportatorului de 100 lei(BATAIE DE JOC) de saptaluna viitoare??televiziunea vine…cea nationala.
Daca este asa este super jenant! Pai nu este o fabrica la Arad care face autbuze si tramvaie electrice? Halal primarie … scrisa cu p mic.
-
Pai stimate Calin aici trebuie sa facem o corectura: 1. Astra Vagoane Calatori (patron Blidar) nu produce-asambleaza nici un fel de autobuz ci doar tramvaie (care evident sunt “electrice”)!!!
2. Succesul domnului Blidar -cu tramvaiele de tip IMPERIO- pe piata romaneasca i se datoreaza si lui Gita (trebuie sa o recunoastem desi ma doare)! Primele tramvaie de acest tip le-a “fortat” Gita achizitia la Arad, astfel ajutandu-l pe Blidar sa-si agrementeze produsul pe piata din Romanica! Apoi au urmat contractele cu orasele-muncipii Oradea, Cluj-Napoca, Galati, Arad (a doua tura) si mai recent Bucuresti (100 de bucati) toate achzitiile din aceste orase fiind finantate cu bani UE!! Blidar spune ca are capacitatea de productie (tramvaie) ocupata pe urmatorii ani asa ca nu va mai participa la licitatii!!! Deci sa fim totusi corecti stimate Calin! Cat priveste treaba cu autobuzele electrice eu ii stiam pe cei de la SOLARIS (polonezi) bine infipti la noi pe piata! Acuma au aparut si turcii….. Sa speram ca in curand in industria locala va aparea un producator local (gen Blidar care s-a asociat cu Siemens pentru tramvaiele IMPERIO)care sa produca-asambleze autobuze electrice ca cererea in viitor aici se va duce. Am auzit ca ati pomenit ceva de Baia Mare. Bine ar fi pe viitor!!-
imperio sunt incomode , deloc spațioase și arată jenant
-