În următoarea ședință ordinară a Consiliului Local Municipal Arad, aleșii vor avea de votat un proiect privind aprobarea Actului adițional nr. 4 la Contractul de închiriere nr. 38161/09.05.2022 (nr. 108256/09.05.2022) încheiat între Municipiul Arad și Inspectoratul de Poliție Județean Arad. Este vorba despre contractul prin care poliția arădeană închiriază de la municipalitate clădirea de pe strada Labirint, de pe malul Mureșului, transformată în sediu provizoriu al poliției, pe durata lucrărilor de modernizare a sediului vechi, aflat pe strada Vârful cu Dor.
Actul adițional ce va fi supus votului prevede că „Durata contractului de închiriere pentru imobilul – clădire internat, în regim de înălțime P+3E+Sp, CAD 359402-C1, cu suprafață construită la sol de 1.440 mp și teren aferent în suprafață de 2.300 mp, situate în Arad, str. Labirint, nr.6, proprietate publică a Municipiului Arad, se prelungește până la data de 31.12.2024, cu posibilitatea de prelungire prin acordul părților”.
Lucrările la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Arad sunt aproape gata, însă se așteaptă dotări noi, acestea nefiind cuprinse în proiectul de modernizare a clădirii.
În cea mai recentă conferință de presă organizată de IPJ, șeful inspectoratului, chestorul Dan Stoicănescu, a declarat că lucrările au fost finalizate, fiind făcute acum mici retușuri . „Urmează procedura de recepție, pentru care se constituie o comisie din partea structurii tehnice a Ministerului (Afacerilor Interne -n.r.), comisie care vine, vede, verifică situația lucrărilor. Cum spuneam, lucrările sunt finalizate, se mai fac doar mici retușuri. Urmează să declanșăm procedura recepției, care e o procedură destul de complexă”, a declarat șeful inspectoratului.
În ceea ce privește mobilierul, Stoicănescu a transmis că a fost declanșată procedura de achiziție a dotărilor, însă din cele șase loturi pentru care s-a lansat procedura de achiziție, doar patru au fost atribuite. „Au fost șase tipuri de materiale pe care am vrut să le achiziționăm, patru dintre loturi au fost atribuite, pentru două dintre ele vom relua procedura. Nu sunt părți importante din mobilier, sunt niște chestiuni mai specifice, așa că ne vom putea muta fără ele. Pentru celelalte patru loturi, pentru care am primit oferte și au fost atribuite, termenul de execuție a contractelor este de 90 de zile”, a transmis Dan Stoicănescu.
Așadar, cel puțin trei luni, Inspectoratul de Poliție Județean Arad va mai sta pe strada Labirint, contractul de închiriere a imobilului permițând însă instituției sa stea acolo până la finalul anului.
Chirie plătită primăriei
Pentru spațiile ocupate în clădirea de pe strada Labirint, Ministerul Afacerilor Interne plătește municipalității arădene suma de 18.972 de euro pe lună, plătibilă în lei la cursul BNR în ziua lucrătoare anterioară emiterii facturii fiscale. De la semnarea contractului și până în acest moment, municipalitatea a încasat aproape 500 de mii de euro.