ARAD. Zi de importanţă majoră la Consiliul Judeţean Arad: în prezenţa prim-ministrului Nicolae Ciucă şi a ministrului Afacerilor Interne, Lucian Bode, a fost semnat contractul dintre Consiliului Judeţean Arad, reprezentat de preşedintele Iustin Cionca, şi compania PORR Construct privind proiectarea şi execuţia centurii de sud-est, segment de drum care ar urma să închidă în totalitate inelul de centură al Aradului. Cei doi oficiali de la Bucureşti au participat la acest eveniment deoarece este primul parteneriat administraţie locală-administraţie centrală care se concretizează într-un proiect care intră în lucru. „Mă bucur că particip la acest eveniment foarte important pentru cetăţenii municipiului şi judeţului Arad, care vor folosi această investiţie, dar şi pentru ceilalţi şoferi care vor circula pe tronsonul care va închide inelul de centură. Acesta este un proiect început în urmă cu şase ani, un obiectiv major, în valoare de 60 de milioane de euro. Avem nevoie de aceste dezvoltări pentru a putea să îndeplinim obiectivele pe care ni le-am asumat prin Programul de Guvernare. Şi, foarte important, trebuie să realizăm obiectivele în termenele asumate. Un alt proiect din zonă pe care ni l-am asumat prin Programul de Guvernare este autostrada Margina-Holdea, tronsonul care lipseşte de la Nădlac la Sibiu. Şi acesta va fi realizat în perioada următoare. În final, sper să ne chemaţi la inaugurarea investiţiei, dar numai dacă lucrarea va fi finalizată în termen. Altfel, nu venim”, a spus premierul Nicolae Ciucă.
De pe vremea lui Bode
Despre centura de sud-est a vorbit şi Lucian Bode, cel care, în urmă cu doi ani, era ministru al Transporturilor. „Mă bucur să fiu alături de oamenii cu care am pus bazele acestui proiect în 2020. Am asistat la semnarea primului contract desfăşurat în baza OG 101/2020, care a pus bazele colaborării autorităţilor locale cu cele centrale. Întocmirea acestei ordonanţe care facilitează colaborarea dintre autorităţi a fost realizată după ce am constatat că există autorităţi locale care pot şi îşi doresc să implementeze proiecte în colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Aradul a fost printre primele judeţe care a văzut posibilitatea acestei colaborări şi a depus rapid două proiecte: centura de sud-est şi drumul expres Arad-Oradea. Vreau să îi felicit pentru acest lucru, pentru că au văzut o oportunitate care acum se concretizează: un proiect intră în implementare, celălalt este pe direcţia bună”, a declarat Bode.
Finalizare: 19 luni
Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean, a anunţat că, după finalizarea licitaţiei şi semnarea contractului, firma PORR Construct va avea la dispoziţie 19 luni pentru a finaliza lucrarea. Şase luni sunt alocate proiectării, iar 13 luni realizării drumului. Licitaţia a fost adjudecată de către cei de la PORR pentru suma de 308 milioane de lei, puţin sub preţul estimat la lansarea licitaţiei. „Facem aceste investiții pentru că ele au fost solicitate de mediul de afaceri din Arad, pentru că pregătim vestul României pentru aderarea la spațiul Schengen. Din fonduri europene noi am modernizat drumurile transfrontaliere și în prezent derulăm probabil cel mai ambițios program din România de modernizare de drumuri județene: din 1.180 de kilometri am finalizat sau suntem în lucru, în diferite faze, de execuție respectiv de proiectare, cu aproximativ 750 de kilometri”, a declarat Iustin Cionca, preşedintele CJA.
Aradul va deveni primul municipiu reședință de județ care va avea un inel de centură complet. Prin acest proiect, care include o șosea de 11 kilometri (dotată cu pistă de biciclete), un pasaj de trecere peste calea ferată (la Vladimirescu) și un pod peste Mureș (la Fântânele), asigurându-se legătura între două drumuri naționale, respectiv DN 69 Arad-Timișoara și DN 7 Arad-Deva, dar și racordarea la autostrada Nădlac-Arad-Timișoara.
Trimite articolul
XOspatar ! O bere !
A semnat ce i s-a pus sub nas, o prostie de proiect care prevede un drum cu o banda pe sens pentru atatea vehicule care il vor utiliza. Nu s-au gandit ca in viitor, traficul se va dubla, cel putin, si o sa fie tot un haos … ca si acum ! Au vrut ceva ieftin si asta vom avea. Sper ca nu se va face nimic pana la urma si se va reproiecta o centura moderna cu 2 benzi pe sens !
parca era vorba de un pod mixt, rutier + cale ferata, ca sa se scoata circulatia trenurilor din Micalaca. Cum de a disparut din proiect?
ce va mai placeti sa lingeti!
Ia atentie: ” ‘ ” Un alt proiect din zonă pe care ni l-am asumat prin Programul de Guvernare este autostrada Margina-Holdea, tronsonul care lipseşte de la Nădlac la Sibiu. Şi acesta va fi realizat în perioada următoare.” ‘ “. În perioada următoare- 2ani, 6 ani ,30 ani . Apropos, cu ancheta pla-giatu ce se mai aude!?!. Nimic?