Au trecut trei luni de când pasajul peste calea ferată, aflat în construcţie de opt ani la marginea cartierului Micălaca, ar fi trebuit să fie inaugurat. În ultimul an, pe şantier nu s-a mai văzut activitate. Antreprenorul care a obţinut contractul nu mai are front de lucru, în condiţiile în care proprietarii terenurilor nu permit accesul echipelor pentru relocarea instalaţiilor de transport a energiei electrice.
Refuză accesul muncitorilor
E-Distribuţie Banat încearcă de un an să obţină dreptul de uz şi servitute de la proprietarii terenurilor traversate de şapte linii electrice. Sunt în jur de 25 de proprietari, dar numai câţiva şi-au dat acordul, deşi toţi au fost expropriaţi. Sumele primite de la stat sunt prea mici, reclamă oamenii. Mai mult, ei consideră că instalaţiile care ar fi amplasate în mijlocul suprafeţelor pe care le mai deţin vor scădea valoarea terenurilor. Astfel, nu vor să semneze documentul prin care muncitorii le pot traversa cu utilaje terenurile pentru a putea lucra pe suprafeţele luate de stat.
Contract suspendat
Prefectul judeţului, Gheorghe Stoian, ne-a declarat că a participat la “diferite întâlniri între proprietarii de terenuri, Primăria Arad, Consiliul Judeţean şi Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara şi s-au stabilit câţiva paşi de urmat”. Nu ne-a putut detalia care sunt aceştia, afirmând că problema este gestionată de DRDP Timişoara, structura regională a CNAIR.
Şeful DRDP, Horaţiu Simion, ne-a dat însă veşti neplăcute: contractul cu antreprenorul lucrării este suspendat de câteva luni, iar situaţia terenurilor nu este pe deplin rezolvată.
“Contractul este suspendat până în a doua jumătate a anului 2020. Au fost făcute primele întâlniri cu antreprenorul, Implenia Baugesellschaft, în vederea demarării procedurii de proiectare pentru relocarea utilităților electrice, care a fost cauza sistării lucrărilor. Situația terenurilor va fi soluționată de către DRDP Timișoara printr-un parteneriat cu Primăria Arad”, a spus Horaţiu Simion.
Soluţie de deblocare
La mijlocul lunii februarie, europarlamentarul Gheorghe Falcă, fost primar al municipiului, afirma, într-o conferinţă de presă, că “problemele ivite în privinţa pasajului trebuie rezolvate la nivel local, nu la nivel de minister (al Transporturilor – n.r.)”. “Vorbim despre câţiva stâlpi de curent şi despre accesul la aceşti stâlpi. Există soluţii, iar în perioada viitoare, în cel mult două săptămâni, vom prezenta aceste soluţii”, spunea Falcă.
La trei luni de la acest moment, Falcă ne-a declarat că soluţia găsită constă în faptul că municipalitatea a mai expropriat un lot de proprietari de terenuri, iar cablurile de înaltă tensiune nu se vor mai regăsi suspendate de stâlpi, ci vor fi introduse în subteran. Astfel, nu vor mai încurca nici la lucrările de construire a pasajului şi nici nu vor mai fi aproape de construcţie, cu risc de periclitare a siguranţei traficului.
“Soluţiile găsite permit continuarea lucrărilor la pasaj, indiferent de divergenţele care mai pot exista cu unii proprietari. În toamnă, probabil în noiembrie, ar trebui să avem introduse în subteran toate cablurile, iar la începutul anului viitor, ar puta fi reluate lucrările la pasaj”, a spus Falcă.
Fără termen
Aşadar, la trei luni de la ultima dată stabilită pentru inaugurare, doar 10% din lucrările contractate de antreprenor au putut fi executate. Mai rău este că nu se ştie dacă se va putea redeschide şantierul în iarnă, având în vedere condiţiile meteo specifice anotimpului, dar dacă se va întâmpla aceasă “minune”, probabil va mai trece un an până la finalizarea completă a lucrărilor la pasaj.
Două amânări
După ce în 2012 au fost oprite lucrările la pasaj, la scurt timp de la începerea lor, din cauza lipsei finanţării, licitaţia de atribuire a contractului pentru continuarea proiectului a fost lansată în 2017. Investiţia este de peste 25 de milioane de lei, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în aprilie 2018. Echipele au ajuns pe şantier abia în toamna acelui an, peste iarnă nu prea s-a lucrat, astfel că a avut loc prima amânare a termenului de finalizare, care iniţial fusese prevăzut pentru finele anului 2019. Noul termen oficial era 14 februarie 2020, iar următorul va fi cu siguranţă cel mai devreme cândva în 2021.
Trimite articolul
Xclar ca a fost gandita cu c… de la bun inceput. sifonare !
Presedinte PNL, guvern PNL, ministru transp.PNL, prefect PNL, primar PNL, CJ și CLM majoritar PNL. Ce dracu îi mai opreste să finalizeze lucrarea?
-
PSD-ul? :)))
Dacă proprietarii de terenuri ar fi din pnl- pdl ul lui fakone , sumele pentru despăgubiri ar fi mult mai mari….. dar ….ghinion, vorba lui werme !!! !!!!
Cred ca la Oradea, Bolojan mai inaugurează vreo 10 pasaje, până termina la Arad pe acesta… 3 au în lucru în acest moment la Oradea, nici nu vreau sa ma gandesc daca ar fi în construcție 3 deodată la noi, cati zeci de ani am astepta. Ne chinuim si cu aparatul acela de stadion, la Oradea se face sala polivalenta aproape cat stadionul nostru la capacitate, si aproape ca si pe aia o termina înaintea noastră, deși ei au început abia anul trecut prin toamna…
Falca a facuut-o lata. Acum abureste aradenii cu vorbe goale.
Atentie, toata trupa lu’ Falca este asa. Nu va lasati pacaliti de botoxatu’
Cum dracu o fi facut Bolojan la Oradea de a reusit in temen atat de scurt sa faca atatea pasaje…?Omule ,Bolojane ,nu vrei sa candidezi si pentru primaria Aradului ??????
Daca avea falconeti un interes, imediat se rezolva problema. Cand a avut interes el si clica lui, la centura Aradului in regim de autostrada imediat s-au rezolvat problemele aparute. Da cum nu a avut niciun interes , nici nu s-a rezolvat problema. Putem speune mersi lu falca ca nu e gata pasajul.
Și acuma nu-i mai vina PSD-ului cum tot lătrați de ani de zile? Intrați în cartea recordurilor cu un pasaj de 2 lei care a durat cam cât piramidele
Mai nesimtitule de Falca, tu auzi ce spui ….???!!!
Citez: …“problemele ivite în privinţa pasajului trebuie rezolvate LA NIVEL LOCAL, nu la nivel de minister…”
Repet: tu auzi ce spui…????
Pai, mai jegule, de peste 7 ani ne servesti continuu placa cu “guvernarea PSD-ista blocheaza constructia pasajelor” (pe-a lui Bolojan, la Oradea, cum naiba de nu le-au blocat?) si-acum vii cu tupeu ordinar si ne spui cu nonsalanta ca “problemele aparute trebuiau rezolvate la nivel local ?! Pai cine a fost primar pana acum si NU LE-A REZOLVAT…? AUD???…
Bine, nu ti-am crezut noi “aburelile” niciodata, dar sa ai atata tupeu si sa vii, efectiv, sa ne scuipi asa in fata, (pt ca exact asta ai facut acum), bai “lighioana politica” ce esti, asta chiar n-am mai crezut c-o vad…!!!!
Stimati redactori de la Jurnalul Aradean, daca mai continuati sa promovati discursurile mitomane si NESIMTITE LA ADRESA ARADENILOR ale acestui individ, o sa va pierdeti cititorii de bun-simt si-o sa va ramana doar politrucii: unii care lauda orice, pe o parte, si ceilalti care critica orice, pe cealalta parte.
Din respect pt aradeni, ar trebui de azi inainte sa-i boicotati toate interviurile si stirile despre acest individ.
Este incredibil ce mizerii de oameni conduc tara asta, și cum am ajuns bătaia de joc a unor hoți șpăgari incompetenți.