De la Bucureşti se vede altfel problema de pe şantierul autostrăzii Nădlac-Arad. Cel puţin asta vor să ne convingă şefii companiei Romstrade, care a sistat aproape în totalitate munca pe autostradă din cauza lipsei de personal. După ce firma nu şi-a mai plătit angajaţii din luna decembrie a anului trecut, oamenii şi-au luat „bocceaua în spinare” şi au plecat, abandonând şantierul.
Au fost depuse sesizări şi la Inspectoratul Teritorial de Muncă împotriva angajatorului, iar foştii muncitori de pe autostradă aşteaptă ca măcar instituţiile statului să îi ajute în recuperarea banilor. Privind de la Bucureşti spre Arad, însă, totul este altfel.
Reprezentanţii societăţii au trimis un comunicat de presă prin care doreşte să ne asigure că lucrările sunt în grafic şi că nu există nicio problemă de ordin tehnic sau de orice altă natură în derularea lucrării şi a contractului.
„Foştii angajati ai companiei care au făcut declaraţii publice referitor la neplata salariilor sunt muncitori care au fost demişi din motive disciplinare, respectiv consumarea băuturilor alcoolice în timpul programului şi nerespectarea programului de lucru.
Aceste abateri ar fi putut avea repercursiuni asupra bunului mers al actitivăţii pe şantier, astfel încât compania a trebuit sa ia măsuri, pentru a nu încetini sau tulbura cu nimic derularea lucrărilor”, tună cei de la Romstrade. Mai mult, aceştia susţin că „la ora actuală, toţi muncitorii angajaţi ai companiei Romstrade de pe şantierul autostrada Nădlac-Arad sunt plătiţi la zi”.
Contrazişi de CNADNR
Declaraţiile făcute de oficialii Romstrade sunt contrazise, însă, chiar de către cei care fac verificări şi care sunt chiar benficiarii lucrării, respectiv Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Aceştia spun că „faţă de programul iniţial de lucrări, constructorul înregistrează întârzieri. CNADNR a emis notificări de remediere, astfel încât constructorul să se mobilizeze şi să respecte termenele angajate”.
Fără activitate
Cu toate că reprezentanţii firmei Romstrade fac tot posibilul pentru a indica faptul că nu sunt nereguli pe autostradă, realitatea pare a fi, însă, alta. Toate utilajele de pe şantier sunt abandonate în câmp deoarece nu mai există şoferi care să le conducă, aceştia demisionând din cauză că nu şi-au primit banii. Societatea a încercat să angajeze localnici din zona autostrăzii, dar aceştia nu s-au îngrămădit la contracte, deoarece zvonurile referitoare la neplata salariilor s-au împrăştiat repede, iar oamenii şi-au luat măsuri de siguranţă pentru a evita incidentele de acest gen.
Alin Gherasim
alin.gherasim@informmedia.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!