ARAD. La sfârșitul săptămânii trecute, a avut loc o ședință convocată de către ADI SIGD, în care s-au pus în discuție mai multe aspecte care țin de îmbunătățirea serviciului de salubrizare din municipiu. La ședință au participat reprezentanți ai ULAL, RETIM, ADI SIGD și ai Primăriei Municipiului Arad. Urmare a discuțiilor purtate în cadrul acestei ședințe, ULAL a prezentat, într-un comunicat de presă, câteva dintre aspectele analizate.
Ce spun cei de la ULAL
Astfel, iată ce susțin cei de la ULAL:
„Primăria Municipiului Arad a sugerat o taxă specială de 30 lei/persoană/lună, prin City Manager, la întâlnirea cu conducerea ULAL Arad din data de 26.02.2021, aproape de 3 ori mai mare decât tariful actual practicat de către operator, în cazul în care utilizatorii individuali din condominii refuză să încheie contracte individuale cu operatorul, în speranța că vor descuraja asociațiile de proprietari să rezilieze contractele colective, încheiate cu operatorul serviciului de salubrizare al localităților. Primăria și-a propus să realizeze, în decursul anului 2021, 4 platforme de colectare a deșeurilor voluminoase de mobilă/saltele, a deșeurilor din construcții și a deșeurilor vegetale, care să deservească 4 zone rezidențiale/cartiere din municipiu, precum și un obiectiv mai ambițios: să realizeaze integral infrastructura necesară pentru colectarea selectivă a deșeurilor municipale pe domeniul public până la finalul anului 2022”, se arată în comunicatul de presă.”
De asemenea, tot conform informării transmise de ULAL, ADI SIGD a susținut ferm că deține toate dovezile – graficul de prestare a serviciului de spălare a containerelor și recipientelor pe zile și zone, procesele verbale de constatare a prestației la fața locului, fotografii, înregistrări – stocate pe o memorie externă, cum că Retim a prestat serviciul de spălare a containerelor și recipientelor la utilizatorii colectivi, de 2 ori pe an, în perioada 2018-2020. În ceea ce-i privește pe cei de la RETIM, aceștia „s-au oferit să spele de 3 ori pe an, în loc de 2 ori pe an, containerele și recipientele de colectare a deșeurilor menajere pe domeniul public, începând cu anul 2021, în speranța că asociațiile de proprietari nu se vor adresa instanțelor judecătorești pentru a-și recupera sumele datorate de operator pentru neprestarea acestui serviciu în ultimii trei ani.”
La final, ULAL Arad a solicitat operatorului serviciului de salubrizare a localităților să răspundă în scris la toate adresele depuse de către asociațiile de proprietari, în termenul legal de 30 de zile de la data înregistrării lor la Retim.
La cele relatate de către reprezentanții ULALA, RETIM a răspuns cu un comunicat de presă prin care se dorește aducerea „la cunoștința publicului a conținutul real al discuțiilor purtate”, comunicat care ar fi semnat de către toți participanții la ședința de sâmbătă, inclusiv de către reprezentantul asociațiilor de proprietari.
Replica RETIM
Punctual, iată care este răspunsul comun la aspectele prezentate în spațiul public de către reprezentanții ULAL:
„1. În cadrul ședinței nu s-a discutat despre instituirea unei taxe speciale de 30 de lei/persoană/lună în cazul în care utilizatorii individuali din condominii refuză să încheie contracte individuale cu operatorul.
În cazul în care contractele de salubrizare încheiate între unele asociații de proprietari și Retim ar ajunge să fie reziliate, respectivele asociații de proprietari ar urma să plătească către Primărie o taxă de salubrizare, la un nivel care ar urma să fie stabilit de către municipalitate; Legea 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor specifică în mod cât se poate de clar faptul că cheltuielile cu salubrizarea sunt cheltuieli comune – „Cheltuielile repartizate după numărul de persoane reprezintă cheltuielile asociației pentru: apă rece, caldă și canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcționarea instalațiilor comune, inclusiv a ascensoarelor; colectarea deșeurilor menajere, vidanjare.” Retim nu va proceda la încheierea de contracte individuale cu utilizatorii care locuiesc în condominii, întrucât Regulamentul de salubrizare valabil pentru județul Arad prevede faptul că se încheie contract de salubrizare la nivelul asociației.
2. ADI SIGD nu numai că a susținut faptul că este în posesia unor dovezi în ceea ce privește prestarea serviciilor de spălare și curățare menționate, ci le avea la dispoziție în cadrul întâlnirii; participanții au luat la cunoștință, urmând a primi un exemplar în format electronic al acestor dovezi. ADI SIGD și Retim doresc să clarifice un lucru extrem de important: prin contractul semnat între părți, nu există vreo obligație contractuală de a dovedi sau – după caz – de a verifica prestarea serviciului prin documentarea cu poze sau filmări. Cum ar fi dacă ar trebui, de exemplu, să fie fotografiate toate colectările de deșeuri (milioane!) de la fiecare utilizator?
A fost agreat de comun acord ca programul de spălare a recipientelor de colectare să fie comunicat public, pe site-ul Retim, pentru a putea fi verificat oricând de către beneficiari.
3. În cadrul ședinței, solicitarea pentru realizarea unei spălări suplimentare a venit din partea ULAL Arad, Retim nu a promis și nu s-a „oferit să spele de 4 ori pe an, în loc de 3 ori pe an, containerele și recipientele de colectare a deșeurilor menajere pe domeniul public, începând cu anul 2021”, fiind de acord doar să analizeze solicitarea până la o următoare întâlnire.
În contract sunt prevăzute 2 spălări pe an pentru containerele aferente deșeurilor reziduale și spălarea și curățarea cu această ocazie a punctului de colectare.
4. În ceea ce privește propunerile prezentate de către ULAL în adresa înaintată Primăriei Arad ca fiind „soluții atât la problemele de funcționare și administrare cauzate asociațiilor de proprietari de către Retim”, vă informăm că RETIM și-a expus punctul de vedere, inclusiv în scris, prin adresele RETIM cu nr de înregistrare 6334/15.07.2020, 9917/19.10.2020, 10583/02.11.2020 și 11012 din 09.11.2020.”
„Reiterăm faptul că ședința din 26.02.2021 s-a desfășurat într-o manieră constructivă, părtile agreând constituirea unui grup de lucru care să aibă ca principale obiective analizarea problemelor identificate în desfășurarea serviciului de colectare a deșeurilor menajere și identificarea soluțiilor de rezolvare a acestora. Reprezentanții Primăriei Arad au precizat că intenționează să înființeze până la sfârșitul anului 4 centre de colectare prin aport voluntar a deșeurilor din construcții (rezultate din amenajări interioare), vegetale, voluminoase. De asemenea, s-au făcut demersuri pentru identificarea celor mai bune soluții de amenajare a punctelor de colectare la asociații, amenajare estimată a se derula gradual până în anul 2022”, se mai precizează în încheierea comunicatului RETIM.
Citește și:
Trimite articolul
XMulțumim Ghiță ca ai adus cRetim în Arad. Sper sa pu***ze**i în fotoliul de la brucseles și ca într-o zi o sa primești tu și toată sleahta ta ceea ce meritați 😉
in primul rand megaproiectul ezropean de 30milioane euro s-a dovedit a fi o SIFONARE DE BANI. Retim isi face treaba PROST si FOARTE PROST dar marea problema vine de muncitorii care sunt pe teren. Cei de masinile de gunoi isi dac de cap cum vor ei. Cred ca in loc sa platim muuuuulti bani Retimului, pe 30milioane euro daceam o societate a primariei si macar banii ramaneau in Arad
Exista o vorbă din străbuni, care nicicând nu a fost mai valabilă ca în zilelele noastre: “vorba multă, sărăcia omului !”
De regulă, când se vorbește prea mult, nu mai e timp de făcut și treabă… Cam, de asta merg treburile cum merg…, adică “bat pasul pe loc” !!!
Am aflat că Retim nu ridică tomberonul dacă sunt ambalaje de polistiren sau carton. Poate primăria să ne spună ce putem face cu acestea. Dar platforme pentru cantități mici de materiale de construcții. Dacă fac o modificare ( schimb o ușă) și am o cantitate mica de materiale de construcții ce pot să fac cu acestea.
-
I le duci lui Bibi sub fereastra, ca poate asa se trezeste si asta.