În concertul de joi (4 februarie, ora 19), Cristian George Neagu încheie ultima etapă a atelierului dedicat minunatului repertoriu operistic, regândit şi de această dată pe osatura marilor favorite.
În debutul primei părţi de concert, ansamblul mare de concert abordează numere robuste din Lohengrin (Marşul nupţial), Carmen şi Mireasa vândută, îşi reconsideră dinamica şi culoarea în invocaţia marianică din Cavalleria rusticana şi corul mut din Madame Butterfly şi „răspunde” apoi cerinţelor lui Donizetti în alertul Cor al servitorilor (Don Pasqualle) sau în numerele ceremoniale din Lucia di Lammermoor şi Elixirul dragostei.
Corurile lui Verdi ocupă spaţiul părţii secunde. De la Macbeth – „opera corală” a lui Verdi – la Aida, cel care a dominat vreme de 60 de ani scena de spectacol a secolului al XIX-lea este evocat prin cele mai celebre numere dedicate corului de femei, vocilor masculine sau formulei mixte. Şi pentru că supleţea ansamblului de operă este probată prin extraordinara adaptabilitate a grupului la cerinţele muzicii şi în acelasi timp ale dramei, el este chemat să strălucească în splendida culminaţie din Aida (Marşul triumfal), să îşi echilibreze trăirile în Nabucco, într-unul din cele mai populare cântece ale epocii (Corul sclavilor) şi să treacă cu brio de încercările din Otello, Rigoletto, Trubadurul sau Traviata.
Spectacolul coral al acestei seri de februarie se adresează deopotrivă celor care iubesc muzica secolului romantic, celor care cunosc opera şi o „consumă” în mod exclusiv dar şi acelora care se alătură săptămânal exerciţiului simfonic, în extraordinara ambianţă a Palatului Cultural.
Codruţa Dogaru
Citiți principiile noastre de moderare aici!