ARAD. Asistăm zilele acestea la un prim exod masiv al românilor spre Occident. După ce zeci de mii de conaţionali au venit să sărbătorească Paştele Catolic în ţară, marţi aceștia au plecat înapoi spre ţările din vest. Iar cei care simt din plin numărul mare de vehicule şi pasageri de pe sensul de ieşire sunt poliţiştii de frontieră de la punctele de trecere aflate pe raza judeţului Arad. La Vărşand, de exemplu, coada de camioane s-a întins pe 20 de kilometri, ajungând de la graniţă şi până în localitatea Socodor. Şoferii au ales Vărşandul, sperând să scape de nebunia de la Nădlac. Doar că, de această dată, aglomeraţie a fost peste tot, mai ales că autorităţile maghiare au interzis traficul greu pe teritoriul Ungariei pe perioada sărbătorilor. Peste zece ore au avut de aşteptat camionagiii până să iasă de pe teritoriul României, chiar dacă au fost deschise toate benzile de ieşire din ţară. Acum, transportatorii se tem că vor petrece Paştele Ortodox prin străinătate, pe drumuri, forţaţi de timpul pierdut în Vărşand.
Un aspect periculos al creerii acestor cozi s-a referit la faptul că, obligat-forţat, traficul aferent ambelor sensuri de mers s-a desfăşurat pe o singură bandă, cealaltă bandă fiind ocupată de camioanele care aşteptau în coadă.
La fel la Nădlac
Situaţia a fost identică şi la frontierele de la Nădlac, în special la cea de pe autostradă. În plus, aici se stătea cu orele şi pe benzile de ieşire dedicate autoturismelor, nu doar pe cele dedicate camioanelor. Nervii şoferilor au fost întinşi la maxim, mai ales când unul mai tupeist încerca să treacă pe lângă coloană şi să ajungă mai repede la control. S-a stat chiar şi două ore pe benzile pentru autoturisme, lucru ce a dus la scandaluri între şoferi, lipsind puţin până la încăierări fizice. “Incompetenţă!”, au strigat românii în cor, făcând referire la poliţiştii de frontieră. Oamenii care aşteptau în cozi spuneau că nu pot înţelege cum un control pe fiecare maşină poate dura mai mult de două minute. Pe de altă parte, reprezentanţii Poliţiei de Frontieră spun că la Nădlac 2 s-a lucrat pe toate benzile de ieşire, opt la număr, dar că afluxul mare de pasageri a dus la crearea cozilor şi a timpilor de aşteptare de acum.
Trimite articolul
XInfernal mai ales pentru soferii de tiruri.
-
Ce sunt alea…tiruri?
intrebare retorica
de ce Ungaria este in Schengen de ani buni si Romania nu?
poate pt ca Ungaria a avut si are conducatori de talia lui VIKTOR ORBAN ! Clar?
Mai e mult pana in Schengen. O sa intre Croatia si noi tot de cacao ramanem.