JURNAL ARĂDEAN: Care sunt concluziile trase după perioada de iarnă în ceea ce priveşte deszăpezirea pe drumurile judeţene?
CRISTIAN DRĂGAN: De două săptămâni de zile stau mai mult prin birou pentru că, în mare, am cam încheiat activitatea de iarnă, chiar dacă oficial se încheie în 15 martie. Sper să nu avem în săptămânile viitoare noi schimbări de temperatură. Iarna care a trecut a fost destul de grea. De când sunt vicepreşedinte, nu am prins niciodată aşa iarnă. Şi, se pare, de cel puţin zece ani nu a fost aşa iarnă grea. Dintre cele cinci sectoare ale judeţului, Crişul şi Aradul au fost cele mai afectate. Din întreaga perioadă în care a fost zăpadă, două săptămâni au fost grele pe aceste sectoare. Am avut probleme deosebite pe câteva drumuri judeţene.
Am identificat zonele cu pricina, le cunoaştem. Este vorba despre zone de câmpie predispuse viscolului. Am avut chiar şi colegi de la Timişoara care ne-au apreciat pentru modul în care am desfăşurat deszăpezirea. Iar acest lucru se datorează tuturor celor implicaţi. Au fost situaţii în care eu nu am dormit 40 de ore, dar oamenii de pe utilaje au lucrat şi 50 de ore în continuu. Am avut probleme pe Zădăreni, care a fost cel mai afectat drum judeţean, acesta fiind şi unul dintre cele mai circulate din judeţ. În câteva ore am reuşit să deszăpezim drumul, iar cetăţenii au circulat în condiţii de iarnă, într-adevăr foarte grele, dar s-a circulat. Problema este că ne apucam de lucru într-o parte, iar zăpada se aşeza în altă parte. Eram într-o mobilizare continuă. Dacă deszăpezeam Zădăreniul, apăreau probleme pe Semlac-Şeitin. Au mai fost probleme mari şi pe zona Pereg şi Iratoş. Chiar şi eu am rămas înzăpezit. Dar au fost alături de noi şi societăţi din Arad care au sărit în ajutorul nostru, firme mai mari sau mai mici, care ne-au sprijinit şi au înţeles că lucrăm pentru oameni. Într-un final, am încercat să facem tot posibilul să nu avem drumuri blocate. Şi, în mare parte, am reuşit acest lucru.
Ce planuri are Consiliul Judeţean Arad pentru drumuri în această primăvară?
DRĂGAN: Abia aştept să vină vremea să începem modernizarea drumurilor. De luni, 12 martie, se vor începe lucrările, respectiv organizările de şantier, achiziţiile, pentru ca în cel mai scurt timp să se poată interveni pe drumuri. Vorbim aici despre lucrări începute anul trecut, dar care trebuie finalizate în acest an, vorbim de noi lucrări de modernizare finanţate de CJA, dar şi despre modernizări finanţate prin programe naţionale. Vom avea mult de lucru în această primăvară.
Câţi kilometri de drum nou şi modernizat vom avea în următoarele luni?
DRĂGAN: În acest an sunt programaţi să fie finalizaţi nu mai puţin de 81 de kilometri. Şi aici mă refer doar la proiectele începute anul trecut şi care au termen de finalizare în acest an. Există multe alte lucrări care vor începe în 2012. Unele vor fi finalizate în acelaşi an, iar altele vor fi gata în perioada imediat următoare, respectiv 2013-2014. Infrastructura rutieră a fost mereu unul dintre obiectivele noastre principale. Toată lumea se loveşte de drumuri, indiferent că merge la serviciu, la şcoală sau în vizită în judeţ. Şi toţi sperăm să avem drumuri cât mai bune. Eu cred că 2012 va fi cel mai greu an din punct de vedere al infrastructurii. Şi asta nu pentru că este un an electoral. Pentru mine prea puţin contează asta. Politica se face în altă parte, eu aici fac administraţie. Eu vreau să aprecieze cetăţenii dacă mi-am făcut datoria cât am fost vicepreşedinte şi sper să las în urma mea ceva bun în judeţul nostru.
Care sunt drumurile judeţene modernizate prin Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii, când încep lucrările şi când se estimează că vor fi finalizate?
DRĂGAN: Judeţul nostru beneficiază de 307 km de drumuri prin acest program, dar nu toate sunt judeţene. Avem două drumuri cuprinse aici, Arad-Seleuş şi Arad-limită judeţ Timiş. Am avut întâlniri cu constructorii de pe aceste două drumuri, iar din 15 martie se va începe modernizarea acestor drumuri. Nu putem spune că aceste drumuri vor fi gata în câteva luni, fiind vorba despre un drum de 34 de km şi un altul de 17 km. Restul de km incluşi în acest program se referă la drumuri şi străzi din interiorul localităţilor. Încet-încet, reuşim să ne îndeplinim deviza noastră, care a fost „Să scoatem satul românesc din mocirlă”.
Cum apreciaţi evoluţia infrastructurii rutiere a judeţului Arad începând din 2009, de când sunteţi vicepreşedintele CJA, şi până în prezent?
DRĂGAN: În 2008, când echipa Ioţcu şi-a preluat mandatul, peste 83 la sută din totalul drumurilor aveau durata de exploatare depăşită. În prezent, în urma investiţiilor şi modernizărilor făcute în drumuri, cu cei peste 200 de km de drum modernizaţi, suntem undeva sub 55 la sută şosele cu durata de exploatare depăşită. Şi asta doar până în 2011. Dacă mai adăugăm şi drumurile care vor fi modernizate în acest an, procentajul mai scade. Sper că acest mandat nu se va termina în acest mandat, ci în 2016. Vom trage atunci linie, pentru că această echipă va câştiga judeţul Arad, pentru că oamenii au văzut ce facem pentru ei. Cred că munca echipei condusă de Nicolae Ioţcu, noi, vicepreşedinţii, şi consilierii judeţeni, este una care este apreciată de arădeni. Şi aici includ şi consilierii din opoziţie, cu care mă consult destul de mult în ceea ce privesc investiţiile în infrastructură, posibile viitoare lucrări. Eu apreciez opoziţia, atâta timp cât aceasta este constructivă.
„Vom avea mult de lucru în această primăvară”
Citiți principiile noastre de moderare aici!