Ce a însemnat, din punct de vedere administrativ, anul 2011, pentru Cristian Drăgan?
Pot să spun că a fost un an intens. Dacă, în 2009, când am venit vicepreşedinte, am început să învăţ ce înseamnă funcţia, sper ca la finalul mandatului, în 2012, ca cetăţenii să aprecieze munca pe care am depus-o în folosul lor. Şi cred că mi-am făcut treaba. Eu am fost întotdeauna un om de construcţie, nu am fost un om elegant, care a stat prin birouri, ci am umblat foarte mult pe teren pentru a vedea realităţile cu care se confruntă judeţul.
Sunt un om care circulă mult în judeţ, nu stau doar în birou şi cer rapoarte. Sunt genul de om care merge şi care face o prezentare preşedintelui cu lucrurile care trebuie făcute în judeţ. Aşa s-a întâmplat şi cu dezăpezirea drumurile judeţene săptămâna trecută, când am bătut tot judeţul.
Revenind la infrastructură, anul 2011 a fost, pentru infrastructura rutieră, unul de foc. Am finalizat peste 124 de kilometri de drum. Niciodată în istoria CJA nu au fost realizaţi într-un an peste 100 de kilometri de drum. S-a făcut mult mai puţin, de ordinul 20-30 de kilometri. Iar acest lucru se vede. Se putea mai mult, dar asta a fost şi în funcţie de banii pe care i-am avut. Am fost întrebat de multe ori dacă bugetul este bun. Pentru un om care lucrează, fondurile nu sunt niciodată suficiente. Tot timpul vrei să faci mai mult. Poate că 124 de kilometri de drum pentru unii nu înseamnă mult, dar pentru cetăţenii care beneficiază de lucrările făcute de CJA în acest an înseamnă foarte mult.
Iar anul 2012 va fi unul şi mai important din punct de vedere al infrastructurii, atât a drumurilor, cât şi în ceea ce priveşte canalizarea şi apa. Rodul proiectelor pe care le-am depus începând cu anii 2008 şi 2009 se vor vedea în acest an. Cred că cetăţeanul va spune, la alegeri, dacă mandatul Ioţcu şi echipa lui şi-a făcut treaba şi datoria faţă de judeţ. Sper ca cetăţenii să aprecieze munca depusă de noi pentru ei.
Care dintre proiectele finalizate în 2011 au fost, din punctul dumneavoastră de vedere, cele mai importante?
Pot să menţionez aici drumul Juliţa-Mădrigeşti, care a fost finalizat până într-un punct, dar va fi gata cu totul în acest an, când vom finaliza şi tronsonul Gurahonţ-Mădrigeşti. Este unul dintre proiectele foarte mari, peste zece milioane de euro, bani care au fost băgaţi în infrastructura rutieră. Ar mai fi drumul Arad-Curtici, aproximativ 13 kilometri, care până anul trecut a fost destul de prost şi cu un trafic foarte mare, datorat Zonei libere Arad-Curtici. Mai sunt şi proiectele transfrontaliere terminate pe parcursul anului trecut.
Care sunt planurile, din punct de vedere al investiţiilor, pe anul 2012?
Va fi cel mai important an pentru judeţ din punct de vedere al infrastructurii. Foarte multe lucrări vor începe în această primăvară, dar sunt unele care vor fi finalizate în 2013. Avem spre finalizare 81 de kilometri de drum, lucrări începute anul trecut. Începând din primăvară, vom relua lucrările la aceste investiţii. Lucrăm deja la caietele de sarcini şi vor fi licitaţi, cât de curând, încă 48 de km de drum. Dacă îi adăugăm la cei 81 care vor fi finalizaţi în acest an, vom ajunge din nou la aproape 130 de km finalizaţi. În plus, în această primăvară vor începe lucrările şi la podul peste Mureş şi legătura dintre pod şi Sânpetru German. Vom finaliza şi legătura DN 7, dinspre Pecica, până la pod, lucrarea fiind deja în faza de proiectare. În plus, recent am semnat referatul pentru modernizarea a încă 5 km de drum între Gurahonţ şi Pescari.
Lucrările vor continua şi mai departe, în funcţie de fonduri, pentru a ajunge în zona Dieci. Apoi este tronsonul de drum care leagă Valea Mureşului de Valea Crişurilor, Juliţa-Mădrigeşti, va continua prin Gurahonţ-Dieci-Dezna-Moneasa, şi vom face o legătură foarte bună între partea de sud a judeţului cu staţiunea Moneasa. În 2011, am făcut tratamente ale tronsoanelor de drum, peste 120 de km, un lucru foarte bun pentru întreţinerea drumurilor. În acest an va fi finalizat şi tratamentul de şlam din judeţ. Anul trecut am făcut aproape 6 km, iar anul acesta vom finaliza aproximativ 30 de km de drum modernizat.
Apoi, de luni, va începe deja organizarea de şantier pentru şoselele din Arad cuprinse în Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii, respectiv 307 km de drum. Este vorba despre drumul Arad-Seleuş, drumul Arad-Felnac şi multe străzi din oraş, dar şi din localităţile din judeţ. Cel mai probabil, lucrările vor fi finalizate în 2013.
Ce va însemna pentru infrastructura rutieră judeţeană, din punct de vedere procentual, anul 2012?
Pe bugetul de anul acesta avem deja alocaţi bani pentru 48 de km de drum şi, vom mai aloca în funcţie de fonduri, şi pentru alte lucrări. În anul 2008, din 1.163 de km de drum, 83,6 la sută erau în stare proastă. În 2009, am ajuns undeva la 81,5 la sută. După investiţiile din 2010, am ajuns la 74,3 procente. După cum vedeţi, în fiecare an am scăzut cu câteva procente situaţia drumurilor proaste. Apoi, în 2011, am scăzut la 53,34 la sută din totalul drumurilor. Din prognozele pentru 2012, vom ajunge cu siguranţă să avem drumuri proaste sub 40 la sută, o diferenţa uriaşă faţă de momentul în care am preluat mandatul CJA.
„Din prognozele pentru 2012, vom ajunge cu siguranţă să avem drumuri proaste sub 40 la sută” (Cristian Drăgan)
Citiți principiile noastre de moderare aici!