Laurian Oniga, încă director al Teatrului Clasic „Ioan Slavici” din Arad şi-a „cântat” ieri, în faţa presei, „Cîntecul lebedei”. Iminenta plecare din fruntea teatrului arădean l-a determinat să ia poziţie în ceea ce priveşte reorganizarea instituţiei prin comasarea cu alte instituţii de cultură. „De dragul teatrului”, după cum chiar el însuşi a precizat. Exprimarea în public, pentru prima dată referitor la această problemă, riscă să fie tardivă, mai ales că decizia pe plan local pare să fie deja luată. Directorul Teatrului de Marionete, Radu Dinulescu, se presupune că va prelua, sub „umbrela” din ce în ce mai mare a culturii locale, şi conducerea Teatrului Clasic.
Critici şi argumente
Laurian Oniga recunoaşte necesitatea unei reorganizări a instituţiilor de cultură, dar cu condiţia ca aceasta să fie făcută „de persoane competente, profesionişti, deasupra intereselor de partid, indiferent care ar fi acest partid. Această reorganizare nu trebuie făcută orbeşte, de azi pe mâine, ci cu maximă obiectivitate şi cu responsabilizarea a ceea ce se întâmplă în viitor”, puncta directorul Oniga. Comasarea însă nu reprezintă, în opinia sa, soluţia salvatoare. Toate încercările de acest fel, fie că au fost în perioada comunistă sau de dată mai recentă au fost sortite eşecului: au dus la dispariţia unor instituţii remarcabile, spune directorul Oniga.
Argumentul cel mai puternic adus de către el pentru păstrarea identităţii acestei instituţii este faima pe care a câştigat-o atât în ţară cât şi peste hotare şi renumele de care se bucură printre arădeni care o consideră, potrivit studiului comandat de Primăria municipiului „instituţia care reprezintă cel mai bine Aradul”.
JA-M.A.
Citiți principiile noastre de moderare aici!