33 de dosare aparţinând unor persoane juridice şi instituţii publice din judeţul Arad au fost acceptate, în cursul acestui an, în cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional – sesiunea 4 mai -30 octombrie 2015. Mai exact, în cadrul Programului „Rabla 2015” destinat persoanelor juridice. Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a aprobat finanţare totală de 707.750 lei pentru nu mai puţin de 106 autovehicule, în judeţul Arad.
„Din prima”
Încă din luna iunie a acestui an, Parohia Romano-Catolică din Lipova a fost acceptată „din prima” în Programul „Rabla” obţinând un tichet de 6.500 de lei pentru achiziţionarea unei noi maşini. În luna octombrie, Comuna Zădăreni şi Aeroportul au obţinut, tot „din prima” câte 6.500 de lei, pentru îmbogăţirea parcului auto. În cursul lunii noiembrie, a fost acceptat în program şi Oraşul Curtici (6.500 de lei pentru o maşină), dar şi Casa Judeţeană de Pensii Arad (tot 6.500 de lei pentru o maşină) şi Agenţia pentru Protecţia Mediului (căreia i-au fost alocate două tichete în valoare totală de 14.500 de lei).
Spitalul Ineu
Şi alte instituţii din judeţul Arad au mai fost acceptate în program, dar numai după una sau mai multe încercări. În luna septembrie, Spitalului Orăşenesc din Ineu i-a fost aprobată finanţare de 6.500 de lei, dar asta după ce dosarul unităţii medicale fusese respins anterior, în iulie, de către Comitetul Director al Administraţiei Fondului pentru Mediu. Motivul respingerii iniţiale? Potrivit AFM, „dosarul de acceptare nu a fost paginat şi opisat; nu a fost depus actul administrativ prin care a fost numit/validat conducătorul instituţiei; nu a fost depusă Hotărârea organelor de decizie privind participarea la program; solicitantul nu a completat suma în cererea de finanţare.”
DGASPC Arad
Şi Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Arad a ratat, într-o primă fază, participarea la Programul „Rabla”. Dosarul instituţiei a fost respins în luna august, pentru că „nu a fost depusă hotărârea organelor de decizie privind participarea la program; documentul depus nu aparţine organului de decizie al solicitantului; hotărârea trebuie să conţină în mod obligatoriu modalitatea de asigurare şi susţinere a diferenţei până la acoperirea integrală a preţului de achziţionare a autovehiculului nou.” Se pare că Direcţia şi-a rezolvat problemele din moment ce în luna octombrie Comitetul de Avizare al AFM i-a alocat un tichet de 6.500 de lei.
Compania de Apă
Compania de Apă Arad a avut, şi ea, nişte emoţii până a obţinut 26.000 de lei în schimbul a patru „rable”. Societatea a fost acceptată în program de-abia în noiembrie, după ce dosarul i-a fost respins cu o lună mai devreme. Din ce motive? Potrivit AFM, „cererea de finanțare nu este semnată de către reprezentantul legal conform certificatului constatator depus; din documentele depuse nu rezultă calitatea de reprezentant legal a semnatarului cererii; nu a fost depusă copia actului de identitate a reprezentantului legal; nu a fost depus certificatul de cazier judiciar al reprezentantului legal, astfel cum se solicită prin ghidul de finanțare; nu a fost respectat și completat corect formularul declarației prevăzută în anexa 12 la ghid; nu au fost depuse copiile situaţiilor financiare anuale la încheierea ultimelor două exerciţii financiare.” Compania de Apă a contestat decizia Comitetului Director al AFM, însă acesta a respins contestaţia, menţinând motivul respingerii referitor la: „Nu a fost respectat și completat corect formularul declarației prevăzută în anexa 12 la ghid. Nu au fost depuse copiile situaţiilor financiare anuale la încheierea ultimelor două exerciţii financiare.” Lucrurile s-au limpezit şi s-au rezolvat în favoarea Companiei de Apă în noiembrie.
Compania de Transport Public
Două alte persoane juridice din Arad au fost mai puţin norocoase. Prima este Compania de Transport Public, al cărei dosar a fost respins în luna august pe motiv că „semnatarul cererii de finanţare nu face dovada calităţii de reprezentant legal al societăţii; actul de identitate şi cazierul judiciar aparţin unei persoane care nu face dovada calităţii de reprezentant legal; sumele declarate în Anexa nr 7 la ghid, depăşesc valoarea maximă a ajutorului de minimis ce poate fi acordat”. Compania nu a contestat această decizie şi nici nu şi-a mai depus dosarul pentru acceptarea în Programul „Rabla 2015”.
Direcţia Judeţeană de Statistică
Cu adevărat ghinionistă se poate declara Direcţia Judeţeană de Statistică din Arad. Dosarul depus de conducerea instituţiei a fost respins de două ori: prima dată în octombrie, pe motiv că „actul administrativ prin care a fost numit/validat conducătorul instituţiei publice, nu a fost depus în copie certificată «conform cu originalul», astfel cum se solicită prin ghidul de finanțare.” Dosarul a mai fost respins o dată în noiembrie pentru că „cererea de finanţare nu respectă formularul prevăzut în anexa 6 a ghidului de finanţare.” În ciuda faptului că a depus contestaţie, AFM a decis respingerea contestaţiei, cu menţinerea motivelor de respingere iniţiale. Aşa că… adio „Rabla”, cel puţin pe 2015 pentru că perioada de evaluare şi acceptare a dosarelor persoanelor juridice s-a încheiat.
Cele mai multe maşini
Printre societăţile comerciale care au obţinut finanţare pentru cele mai multe maşini prin Programul „Rabla 2015” se numără: „Verbiţă” cu 212.750 lei pentru nu mai puţin de 31 de autovehicule, „Albert Berner” cu 78.000 de lei pentru 12 maşini şi „BN Business” cu 71.500 lei pentru 11 autoturisme.
Citiți principiile noastre de moderare aici!