Două săptămâni e termenul pe care Ministerul Educaţiei şi Cercetării l-a dat pentru dezbaterea proiectului Legii învăţământului. Se discută, se analizează iar modificările propuse sunt transmise Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad care, le va prezenta ministerului de resort. A trecut deja jumătate din timpul alocat aşa că lucrurile au început să se precipite.
Dezbatere in corpore
Toţi directorii instituţiilor de învăţământ au fost ieri convocaţi la o dublă şedinţă: una pentru a discuta problemele legate de salarizarea personalului din sistem, e cu sentinţă sau cu ordonaţă (S sau O, vorba unui director, e SOS) şi a doua pentru a dezbate noul proiect legislativ, şedinţă la care a fost invitată şi presa. Chiar dacă era gândită ca o întâlnire interactivă, a fost mai mult o prezentare din partea inspectoratului a noutăţilor aduse în ceea ce priveşte evaluarea, reţeauaşcolară, titularizarea etc. şi o xpunere a modelelor europene.
„Modificări importante apar în ceea ce priveşte evaluarea elevilor, punctele tari ale viitoarei modalităţi de evaluare fiind centrarea pe competenţe, respectiv orientarea şi optimizarea învăţării prin introducerea portofoliului educaţional al elevului.” a punctat inspectorul şcolar general prof. Mirela Aldescu.
Directorii nu s-au prea înghesuit la a pune întrebări, au fost doar câteva intervenţii, la care inspectorul şcolar general Mirela Aldescu a răspuns punctual. Urmează ca eventualele obiecţii şi propuneri să fie trimise până marţi la IŞJ, după o consultare la nivel de şcoală cu cadrele didactice, părinţii şi elevii şi evident după studierea „cu pixul în mână” sfatul inspectorului general şi chiar „printre rânduri” a noului proiect al legii învăţământului.
M.A.
Citiți principiile noastre de moderare aici!