AGIRo a salutat apariţia, în decembrie 2009, a Legii 387 care anulează discriminările de ani de zile care încadrau până acum doar ca institutori învăţătorii şi educatoarele cu studii superioare. „Această lege pune în aplicare prevederi exprese ale Strategiei «Educaţie şi Cercetare pentru Societatea Cunoaşterii», elaborată de comisia prezidenţială al cărei vicepreşedinte a fost chiar domnul ministru Daniel Funeriu în ale cărui principii solide şi desăvârşit profesionalism avem mare încredere, ne-a declarat Viorel Dolha, preşedintele AGIRo. În acelaşi sens sunt şi prevederile din textul Legii Educaţiei Naţionale. Salutăm şi esenţa proiectului de Ordin de Ministru, «privind aprobarea specializărilor de nivel universitar care conferă dreptul absolvenţilor liceelor pedagogice de a ocupa funcţiile didactice de profesor în învăţământul preşcolar şi profesor în învăţământul primar» care vine să pună în aplicare amintita lege.
S-au introdus, însă, în proiectul de ordin nişte anexe gen „liste negre”, iar sintagma „liceu pedagogic sau şcoli echivalente”, consacrată de 20 de ani, lipseşte din textul proiectului de ordin. „Astfel, spune Viorel Dolha, în mod arbitrar unii colegi care au fost pregătiţi ca învăţători sau educatoare în şcoli pedagogice care în timp au avut alt nume decât liceu pedagogic (institute pedagogice, şcoli normale etc) riscă să fie mai slab încadraţi datorită acestei «scăpări»”.
În cazul în care ordinul de ministru va fi semnat în actuala formă, preşedintele AGIRo îşi va înainta demisia din funcţia de învăţător dar – declară acesta – va rămâne preşedinte al asociaţiei (funcţie neretribuită) şi va continua să pledeze pentru eliminarea discriminărilor din sistem.
JA – V.F.
Citiți principiile noastre de moderare aici!