Mai bine mai târziu decât niciodată. Sau de două ori. Cu repetiţie. Zicală care pare să fie pe gustul celor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, care au scos de curând la licitaţie serviciile de supervizare a lucrării de reabilitare a DN 79 Arad-Oradea. Şi asta pentru că lucrările au durat atât de mult încât contractul cu firma care s-a ocupat de supraveghere este pe punctul de a expira.
În 2007, lucrarea a beneficiat de servicii de consultanţă, însă contractul e acum pe ultima sută de metri. Mai exact în august 2007, o firmă din Suedia a câştigat serviciile de consultanţă, care au inclus trei faze: faza de proiectare, cea de execuţie, precum şi cea de supervizare a execuţiei lucrărilor şi perioada de garanţie. Acum CNADR vrea să plătească cel mai devreme pe la finele verii (dacă ţinem cont de timpul alocat procedurilor de licitaţie) peste 500.000 lei (mai exact 528.127 lei) pentru supervizarea lucrărilor.
Mai exact pentru servicii de supervizare pentru contractele de execuţie lucrări 6R1 Reabilitare DN79 Arad-Oradea şi 6R2 Reabilitare DN19 Oradea-limită jud. Bihor. Adică pentru o lucrare care trebuia finalizată de mult, care e încă în execuţie, dar care, potrivit promisiunilor executanţilor, va fi gata în toamna acestui an şi va fi predată la cheie.
Procedura de licitaţie va fi una offline, CNADNR urmând să aleagă oferta cu preţul cel mai scăzut. Ofertele vor fi deschise pe data de 23 mai, dar până la semnarea contractului este posibil ca reabilitarea DN7, cel puţin pe raza judeţului Arad, să fie deja încheiată.
În actele care stau la baza licitaţiei de acum, CNANDR informază asupra faptului că perioada aferentă supervizării excuţiei lucrărilor de reabilitare expiră pe 7 iunie şi, ca atare, este nevoie un nou contract pentru finalizarea acesteia. Semn că lucrările s-au întins mai mult decât a calculat oricine.
Cel mai probabil contractul cu noul consultant va dura şapte luni (cinci luni perioada de execuţie şi două luni perioada de finalizare a lucrărilor şi emiterea certificatului de recepţie la terminarea lor).
Dacă totul va decurge conform planului, însă, pe DN79 nimic nu a mers aşa cum s-a stabilit iniţial. Poate cea mai gravă dintre faptele petrecute pe Arad-Oradea a fost schimbare soluţiei tehnice de reabilitare, după ce parte din drum fusese deja asfaltată prost.
Citiți principiile noastre de moderare aici!