Începând de la 1 februarie, vor începe demersurile pentru înfiinţarea Poliţiei Locale. De fapt, se va trece la reorganizarea Poliţiei Comunitare Arad ca instituţie publică de interes local, cu denumirea Poliţia Locală Arad, cu personalitate juridică, sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad. Sediul instituţiei va fi pe strada General Ion Dragalina, nr. 18, ap. 34.
În cadrul şedinţei extraordinare CLM de la finele acestei luni se regăsesc o serie de proiecte care au acelaşi scop: realizarea demersurilor necesare pentru înfiinţarea Poliţiei Locale. Hotărârile, după ce sunt aprobate (e aproape imposibil de crezut că voturile nu vor fi unele favorabile), vor intra în vigoare începând cu data de 1 februarie 2011.
Noua instituţie va prelua posturile şi personalul Poliţiei Comunitare Arad, precum şi 20 de posturi din cadrul aparatului propriu al Primarului Municipiului Arad. În organigrama noii structuri sunt cuprinse 185 de funcţii. Dintre acestea, 17 sunt funcţii de conducere, iar 168 de funcţii de execuţie.
Cu ce se vor ocupa angajaţii Poliţiei Locale? Potrivit proiectului de hotărâre, instituţia „se înfiinţează în scopul exercitării atribuţiilor privind apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanei, a proprietăţii private şi publice, prevenirea şi descoperirea infracţiunilor, în următoarele domenii: ordinea şi liniştea publică, paza bunurilor, circulaţia pe drumurile publice, disciplina în construcţii şi afişajul stradal, protecţia mediului, activitatea comercială, evidenţa persoanelor”.
Încă o Comisie
Înfiinţarea Poliţiei Locale va duce şi la înfiinţarea unei Comisii speciale (care va avea în componenţă şi consilieri locali), comisie menită să garanteze că totul funcţionează aşa cum trebuie. Mai exact, aşa cum se subliniază în proiect, “necesitatea asigurării unui cadru corespunzător organizării şi funcţionării Poliţiei locale a municipiului Arad”, impune înfiinţarea acestei comisii: “în conformitate cu prevederile Legii nr.155/2010 a poliţiei locale, care la art.28 menţionează că la nivelul fiecărui municipiu unde funcţionează poliţia locală se organizează comisia locală de ordine publică, ca organism cu rol consultativ, constitută din primar, şeful unităţii teritoriale a Poliţiei Române sau reprezentantul acestuia, şeful poliţiei locale, secretarul unităţii administrativ – teritoriale şi 3 consilieri”.
Viorica Graur – şef serviciu
Conducătorul instituţiei va fi Viorica Graur (actualul şef al Poliţiei Comunitare). Potrivit unui alt proiect de Hotărâre ce va sta la vot pe masa aleşilor joi, „începând cu data de 1.02.2011, se aprobă exercitarea cu caracter temporar a funcţiei publice de conducere de director executiv al Poliţiei Locale Arad, de către doamna Graur Viorica, şef serviciu la Serviciul Ordine Publică din cadrul Poliţiei Locale Arad, până la data ocupării prin concurs a funcţiei publice de conducere menţionate, dar nu mai târziu de 1 iulie 2011, doamna Viorica Graur menţinându-şi toate drepturile salariale legal cuvenite”.
JA-S.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!