ARAD. La Colegiul Național „Moise Nicoară” s-a desfășurat, ieri, o inedită activităte metodică, destinată bibliotecarilor școlari din județul și municipiul Arad, la care au participat conducerile liceului gazdă și CCD.
În cadrul primitor, generos, dar academic al Sălii de lectură (multimedia) a bibliotecii colegiului, au avut loc mai multe activități de informare și formare, concepute în scopul de dezvolta noi strategii de stimulare a interesului elevilor pentru lectură. Bibliotecarul, care lucrează într-o școală, are o condiție aparte, căci trebuie să ghideze lectura unor elevi în devenire, aflați într-o continuă și imprevizibilă transformare.
D-na Angelica Bogdanov, bibliotecara de la Colegiul Național „Moise Nicoară” a prezentat succint caracteristicile școlii și ale elevilor ei, precum și date importante despre fondul de carte al bibliotecii. Biblioteca celui mai renumit colegiu arădean poartă numele lui Ștefan Augustin Doinaș, unul dintre iluștrii absolvenți ai acestui liceu.
Atelier interactiv
Activitatea a continuat cu un atelier interactiv intitulat sugestiv „Convige-mă să citesc”, conceput și moderat de d-na profesoară de limba și literatura română, Mirela Mureșan. Atelierul a scos în evidență competențele profesionale și umane pe care bliotecarul școlar trebuie să le aibă, criteriile în funcție de care elevii își aleg cărțile pe care să le citească și, nu în ultimul rând, a exersat, printr-un joc de rol, discursul persuasiv optim pentru a determina un elev să citească o anumită carte.
În contextul erei digitale
În mijlocul cărților, s-a discutat consistent și eficient despre cărți, despre citit și cititori, despre consilierii de lectură și de viață, dar și despre viitorul bibliotecii, în contextul erei digitale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!