ARAD. Începerea anului școlar a „forțat” Primăria Arad să deschidă Podul Decebal, chiar dacă pe aproape jumătate din pod se așteaptă încă primul strat de asalt. Iar așteptarea pare să nu aibă prea multă legătură cu declarațiile inițiale ale oficialilor locali, în condițiile în care, potrivit acestora, lucrările ar fi trebuit să fie finalizate la începutul lunii septembrie. Reprezentanții Primăriei Arad declarau, în luna iulie, pentru Aradon, următoarele: „până la începutul lunii septembrie, când este termenul de finalizare a investiției, se vor reface trotuarele și rampele de acces la pod”.
Motivele unei întârzieri
Investiția, care se ridică la 7,6 milioane de lei, a fost anunțată în luna septembrie a anului trecut, iar în luna mai municipalitatea anunța închiderea podului pentru reabilitare, în perioada 18 mai – 3 septembrie. Potrivit primăriei, lucrările au fost întârziate în primă fază din cauza pandemiei; ele au mai fost sistate în primăvară din cauza vremii nefavorabile, iar un alt motiv invocat este livrarea materialelor cu întârziere. Motiv pentru care mai nou se vehiculează un nou termen pentru finalizarea lucrării și anume mijlocul lunii octombrie.
Pentru că nedeschiderea circulației pe pod ar fi creat un adevărat haos, odată cu începerea anului școlar, primăria s-a văzut nevoită să ridice restricțiile de trafic, chiar dacă la urcarea și coborârea de pe pod încă dăm de asfaltul vechi. Intersecția cu Dragalina a fost și ea cârpită cu un strat de asfalt provizoriu, lucru care se mai poate observa și în alte puncte ale carosabilului, mai ales la urcare și coborâre.
Circulați cu atenție!
Dar iată și declarația oficială a Primăriei Arad pe subiectul în cauză: „În ciuda faptului că lucrările de reabilitare a Podului Decebal nu sunt finalizate – lucrarea fiind sub contract până la jumătatea lunii octombrie – au fost depuse eforturi considerabile pentru ca podul să fie redat circulației anterior deschiderii noului an școlar. Lucrările necesare la nivelul magistralei de apă de sub pod vor fi programate la sfârșit de săptămână când valorile de trafic sunt reduse. Recomandăm participanților la trafic să circule cu prudență în zona afectată de lucrări.”
Bine e și așa…
Până atunci, „bine-i și așa”, după cum remarca, ironic, un arădean aflat în trecere pe pod, la momentul documentării noastre, pentru că, pare-se, am ajuns să ne mulțumim cu soluții provizorii. Pentru că, nu-i așa, întotdeauna se poate și mai rău, uitând cumva că mai mereu se poate și mai bine. Mai ales când vorbim de lucrări făcute, până la urmă din banii noștri, ai arădenilor.
Trimite articolul
XA fost ieri Bibi pe acolo cu duster….a zis ca merge bine 🙂
Asa au terminat de lucrat si la podul Decebal, cum au terminat si pe strazile unde se schimba conductele de la CET adica : Nelu Aristide Dragomir, Onisifor Ghibu. La inceput au zis ca se termina la 31 august 2020, dar surpriza: nu sunt terminate. De ce sa nu mai cream disconfort locatarilor din zona. Ca doar au ei unde-si parca masinile. De vreo saptamana s-a asternut balastul peste conducte(ce conteaza ca l-au compactat in straturi de 1 m, ca doar asa se face, nu?) si acum se asteapta balastul stabilizat sau piatra sparta si apoi asfaltul. Da la cum merg lucrurile la noi in Arad sub administratie portocalie(Primarie, CJ) s-ar putea apuca de asfaltat la iarna dupa 15 noiembrie. Asa ca bine ca sunt alegerile aproape. Ca se va vedea la vot.
-
Sa nu uitam strada Poetului si curtea Scolii Gimnaziale nr.11 “Nicolae Balcescu devastata de santierul ce se continua din strada . Astazi am trecut pe acolo si nu era nici un muncitor de dimineata .
ca la noi, la nimeni……
Realizari liberale! Daca asa arata un pod reabilitat, trebuie sa fii cel putin cretin sa mai votezi liberali vreodata…
De curiozitate, stie cineva firma executanta si valoarea lucrarii?
bataie de joc pe banii nostri!cine mai voteaza pnl vrea aradul distrus!
Edili, primar, nu aveti chiar rusine de nimic,de Podul Decebal,de Stadionul UTA .Vai de capul vostru si mai aveti pretentia sa fiti votati .O-laie.Suntrei de toata jalea cu tot PDL-ul vostru .Aici va e sfarsitul.Nu mai vorbesc deinvestitii aiurea din bani publici, vezi Linia de tramvai Arad -Zona industriala -nefolosit niciodata platit cu zeci de milioane de euro, vezi stalpi de semaforizare intre Piata Avram Iancu si iesirea spre Timisoara pana la Peco, unde aceste semafoare nu au functionat si nu vor functiona niciodata,alte zeci de milioane de euro.Apoi cacare de strand{compara cu Baile Felix,Oradea,Beius,Carei,Satu-Mare,etc}
o lucrare de kkt marca PeDeLe-PeNeLe
Votati pnl…….!!!!!!
Material de exceptie,poze convingatoare!
Astazi am trecut pe str. Poetului , la Scoala Gimnaziala nr. 11 Nicolae Balcescu , un ambuteiaj de nedescris , elevi, masini si bineinteles de acum eternul santier pe strada strada, iar ca bonus din partea conducerii primariei Arad santierul din strada este si in curtea scolii pentru ca nu-i asa inveti mai bine in praf si zgomot de santier . Referitor la faptul ca nu stim cine este constructor, cine este beneficiarul investitiei , termene de executie , noi cetatenii nule cunoastem pentru ca primaria Arad nu respecta Ordinul nr. 63/1998 privind obligația afișării la loc vizibil a panoului de identificare a investiției, Text publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 345 din 11 septembrie 1998. În vigoare de la 11 septembrie 1998. Iata ce prevede acest ordin Art. 3.
Neafișarea panoului de identificare se va sancționa cu sistarea imediată a lucrărilor.
Neafisarea panoului poate tine in zona gri firmele care castiga licitatiile , se poate jongla cu termenele de executie , ieri seara un domn din comisia de urbanism ma certa pentru ca am fost ironic cu privire la termenul de executie al acestui pod , domnia sa pretindea ca termenul de executie ar fi in octombrie 2020 , purtatorul de cuvant al primariei Arad intr-un articol mai vechi pretindea ca termen de finalizare a lucrarilor inceputul lunii septembrie , deci o dam la intors cum ne convine , o alta cauza pentru nerespectarea ordinului mai sus mentionat ar fi codul CAEN al firmelor de constructii , acest cod delimiteaza clar ce lucrari poate executa o firma in domeniul constructiilor si nu numai . Atentie cand contractati o firma de constructii pentru construirea unui imobil sa-i solicitati codul CAEN pe care il poseda , altfel va puteti trezi ca aveti o casa cu multe probleme fiindca conform codului CAEN obtinut la infiintare firma de constructii avea competente doar pentru construirea de sosele si autostrazi . Aceste firme se ofera sa lucreze “fara chitanta” cum spun ei . In vigilenta directorilor de santier nu va puneti sperante , oameni sunt si ei !
Ar trebui facuta o ancheta vizavi de aceasta lucrare. Si nu numai. Atat in Primarie cat si la firma Tehnodomus. cand aud ca firma asta a luat ceva lucrare in Arad imi vina sa-mi smulg parul din cap. Noroc ca nu mai am. Licitatiile de acum inainte cu noul primar sa se faca si pe puncte. Cate lucrari ai facut si cate la termen, calitate, etc. Mai toti cei din conducerea locala si firmele executante si-au batut joc de aradeni, O bataie de joc pe langa multe altele e asfaltarea Bd Dragalina. De la Podul Decebal pana la Palatul Cultural numa valuri e soseaua, nimic drept.
ca dupa bombardamentele de la auschwitz arata, ie bun merge si asa, sigur o sa votez PNL in continuare
asta-i reparatie mai mult vad ca au distrus podul si asfaltul si marcajele, DA ADMINISTRATIEI PNL e o gluma
NU va agitati ! Oricum noi furam in continuare si voi ne votati in continuare ca niste fraieri !
Cea mai mega lucrare.. stateau Dorelii acolo la frecat menta zilnic.
Se pare ca in rumania termenul “finalizat” are un inteles aparte.
Ati vazut ca si strazile sunt “finalizate” imediat dupa asfaltare. Insa trasarea lor nu intra in termenul “finalizat”. NU mai vorbesc de balustrazi si parapeti … aia sa-i puna altii.
7,6 mil de lei? de banii astia il faceau pod mobil. Nu au facut nimic, practic au furat 7 mil lei n , simplu