ARAD. Aşa după cum a promis în urmă cu o săptămână, primarul Călin Bibarţ a organizat o conferinţă de presă în care a oferit detalii privind restructurările din Primărie. Evenimentul a avut loc vineri, în Sala Ferdinand a Palatului Administrativ.
Edilul Aradului a precizat că în proiecţia bugetară pe 2021 s-au prevăzut cu 11 milioane mai puţini bani la salarii, vizată fiind doar a doua parte a anului. Pe un an întreg, economia este de 22 de milioane de lei. Călin Bibarţ a precizat că această sumă reprezintă „minimul necesar să investim în dezvoltare, nu doar în funcţionare”, adăugând că digitalizarea activităţii Primăriei va aduce în viitor un plus de eficientizare.
Potrivit primarului, se vor reduce 30% din posturile de conducere în direcţiile din cadrul Primăriei, 20% din posturile de conducere la servicii şi 25% din posturile de şefi de birouri – toate acestea, în general prin comasări. De asemenea, se vor reduce aproximativ 200 de posturi de execuţie, fiind vorba de posturi ocupate, nu de posturi vacante. Aceste posturi reprezintă aproximativ 20% din total şi acoperă toate domeniile subordonate Primăriei: administrativ, instituţii culturale, asistenţă socială sau poliţie locală. Călin Bibarţ a precizat că 2/3 din aceste reduceri îi vizează pe funcţionari şi 1/3 instituţiile de cultură.
Toate tunurile pe Filarmonică!
Şi pentru că a ajuns la cultură, primarul a ţinut să dezvăluie că, din toate entităţile finanţate de Primărie, la Filarmonică se înregistrează cel mai mare câştig salarial mediu brut: 7,3 mii lei/lună. Primăria se află pe poziţia secundă (cu 7,2 mii lei), urmată fiind de Poliţia Locală şi Teatrul Clasic.
Toate tunurile s-au pus, apoi, pe Filarmonică. Călin Bibarţ a subliniat că în cadrul instituţiei sunt angajaţi care au lefuri şi de 8.000-9.000 de lei, iar o bună parte dintre salariaţi lucrează şi în altă parte – majoritatea fiind plătiţi tot din bani publici.
În ceea ce priveşte finanţarea Filarmonicii, primarul a indicat două surse: bugetul Primăriei şi veniturile proprii ale instituţie. Iar la capitolul „venituri proprii”, edilul a ţinut să facă cunoscut nivelul acestora în ultimii ani (nepandemici, ca să nu existe interpretări): 1,65% în 2015, 0,89% în 2016, 1,56% în 2017, 1,65% în 2018 şi 2,05% în 2019.
În acest context, Călin Bibarţ a (re)amintit, în treacăt, şi despre cel mai recent proces pe care o parte din angajaţii Filarmonicii l-au intentat Primăriei pentru neacordarea tichetelor de vacanţă pe 2020. Măsura a fost luată la nivelul tuturor instituţiilor subordonate Primăriei, din cauza cheltuielilor neprevăzute cu măsurile de protecţie anti-COVID. Dar numai cei de la Filarmonică au părut să nu înţeleagă situaţia şi să conteste în instanţă această decizie.
Cum? Când?
În ceea ce priveşte modalitatea prin care se va stabili cine va rămâne şi cine va pleca din Primărie şi din instituţiile subordonate în urma restructurărilor, Călin Bibarţ a spus că „sunt criterii şi proceduri stabilite de lege, pe care trebuie să le respectăm. Eu, ca om politic, sunt adeptul transparenţei totale şi al examinării, al testării. Nu vreau să evit, dacă legea permite, examinarea.”
Ca orizont de timp pentru finalizarea procesului de restructurare, primarul a oferit două luni de la momentul aprobării bugetului în CLM. În această perioadă ar urma să se aprobe noua organigramă, să se transmită comunicări către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (care trebuie să avizeze propunerile Primăriei), apoi îndeplinirea procedurilor specifice ce trebuie parcurse în cazul celor care vor pleca.
Practic, de la mijlocul anului încolo, Primăria şi instituţiile subordonate ar urma să funcţioneze cu schema de personal agreată de Călin Bibarţ.
Trimite articolul
XDa frumos! Bravo
In plina pandemie se dau oamenii afara!
Politisti si asa nu avem destui pe strazi, acum cu pandemia mai dam afara din ei! Traiasca hotii pe strazi! In schimb raman cei de la birouri probabil.
Oare sunt gandite aceste concedieri? Sau se vrea sange cu orice pret pentru publicul insetat?
La Ministerul Finantelor, cel mai stufos aparat din Romania si poate din UE nimic concedieri ca au sindicate puternice, la fel si alte institutii ale statului unde salariile sunt triple acolo in schimb se fac angajari….
-
Polițiști și așa nu avem destui pe străzi.
Dar în birouri ?
Ps. Vezi câți sunt atunci, când ies la o țigară de la Secția 1 ( Vlaicu) Secția 2 ( Micalaca)
Obs. Oricum este de apreciat faptul că se interzice fumatul în birouri.-
Tabac tată, esti din alt film. Politistii de la sectii si nu numai, nu sunt pe schema primăriei.Iti doresc sa ai nevoie de ei macar din doua in doua zile, sa vezi atunci cat de multi sunt.
-
-
Vorbesti ca si cum ai fi politist local de exterior. Esti? De interior nu esti, ca prea esti suparat pe cei din birouri. Ai dreptate din punctul tau de vedere, sunt multi in birouri, dar nici cu voi nu mi-e rusine, din punctul meu de vedere… Daca v-ati face treaba cum trebuie, ar sari aradenii sa va apere, dar nu prea cred ca se v-a intampla asa ceva. Cei ce vor ramane vor fi mai eficienti si vor acoperi activitatea celor ce urmeaza sa-si caute de lucru in alte sectoare economice. Bafta la loteria disponibilizarilor!
Da, interesant… De sunat, suna frumos! 200 de posturi OCUPATE ! Sa vedem si finalizarea. Sunt foarte curios cine pe cine v-a examina,testa? Cine v-a examina, testa un director de directie? Cine? Sefii au fost “unsi” mai mult politic. Cine v-a examina, testa un sef serviciu? Directorul de directie, care de cele mai multe ori, e mult mai slab pregatit decat un sef seviciu… , sef de seviciu care la randul lui in cele mai multe cazuri e mai putin pregatit decat cei din subordine… Deci? Cine pleaca si cine ramane? Asta e marea intrebare. Vor pleca dintre putinii profesionisti sau dintre cei multi ,incompetenti… Transparenta nu va fi, dar de rasuflat… si asa vom afla si noi.
Imitație a reformei de la Oradea. Și imitație și fără tragere de inima,la mult timp după ce s-a făcut acolo ,mult mai superficiala reforma.Sa dea bine la public.
Normal ca te ajuta ca primar o astfel de decizie sa ii dai afara pe filarmoniștii când vezi ca ei se trezesc sa dea in judecată primăria pentru vouchere, când astea s-au tăiat la toți bugetarii din țara! Pe limba lor pier! Nenumărate scandaluri acolo din cauza sindicatului ăla paralel cu realitatea! Nu toți managerii de acolo au fost fraieri, însă nu ai avut cu cine face performante!
-
Nene Iancule văceu, vorbești fără să-ți folosești creierașul. E vorba despre voucherele din 2020, pe care le-au luat toți bugetarii LEGAL. Numai la Arad se încalcă legea, “performantule”.
-
dacă știau să cânte din frunză nu pățeau așa
-
Voucherele pentru anul 2020 trebuiau acordate pentru ca asa spune legea. Nu s-au tăiat în toată tara,doar la Arad, dar nu la toate instituțiile, doar la cele din subordinea Primăriei. Voucherele au fost eliminate de Guvern în anul 2021, dar în 2020 legea obliga autoritățile locale sa le acorde.
Lasati personalul operativ si reduceti scribalaii . Merg in oras si vad in timpul programului la piata, in magazine domni si cuconite angajati in diversele servicii din birourile primariei. Inseamna ca nu au ce munci si de plictiseala ies in oras sa-si rezolve treburile casei.
-
Sigur nu ii confunzi cu cei de la Finante? Poate pe ei ii vezi prin shopuri si o tulesc acasa la 12, doar ei isi permit orice. Si Filarmonica daca au asemenea salarii da e o problema….ne cam putem lipsi. O sa ploua cu procese dupa concedieri. Ce investitii? Avem banii UE pentru asta, dar nu stim sa ii atragem.
La juridic e unu Cotuna care taie frunze la câini.Cred ca nu are nici un dosar solutionat intr un an.