ARAD. Zeci de arădeni au răspuns la provocarea pe care am lansat-o pe site-ul nostru www.aradon. Ro în cadrul unui sondaj pe tema traficului de pe Calea „Aurel Vlaicu” din Arad: „Cum vrei să schimbi regulile în trafic” lansat cititorilor noștri. Și propunerile au venit repede, bine conturate și argumentate semn că sunt probleme care ard deopotrivă pietonii și șoferii.
Cele mai criticate
Una din cele mai discutate și amendate situații din trafic sunt cele legate de semaforizare. Nu sunt sincronizate bine semafoarele, verdele pentru pietoni ține prea puțin iar aceștia își asumă riscul de a fi prinși la mijlocul traversării, pe liniile de tramvai. „Toate trecerile de pietoni de pe Calea A. Vlaicu, sunt periculoase. Dacă o persoană tanără reușește să traverseze strada doar în pas grăbit pentru a nu rămâne între liniile de tramvai, ce șansă are o persoană în vârstă care se deplasează mai greu sau un copil cu un ghiozdan de 7 kg în spate?” se întreabă un cititor al siteului nostru.
Deasemenea, spun cititorii noștri, semafoarele adresate tramvaielor nu sunt amplasate unde trebuie „amplasarea stațiilor de tramvai după semafor este o prostie. Tramvaiele nu sunt robotizate, nu se sincronizează perfect cu semaforul”.
Soluțiile date au fost destul de diverse, de la „montarea unor balustrade unde e spațiu prea mic între liniile de tramvai și șosea” până la executarea unor pasaje de subtraversare care să permită pietonilor să evite „întâlnirea cu tramvaiul”.
Parcările nu se respectă
O a doua mare problemă pusă în discuție de cititorii noștri a fost cea a parcărilor pentru mașini sau mai exact a modului în care se parchează mașinile. Au amintit mașinile parcate pe banda de mers „La intrarea dinspre Fortuna în Dâmboviței, este o singură bandă de mers care mai tot timpul este ocupată de mașinile parcate” sau „daca vrei să virezi din str. Dâmboviței, în dreapta, pe Aleea Predeal, care este destul de îngustă și cu două sensuri pe o scurtă distanță, imediat după colț sunt parcate mai tot timpul mașini. Este destul de dificil pentru șoferul care vrea să intre pe Aleea Predeal și imediat după colț dă de mașina parcată “bine” iar concomitent iese o altă mașină de pe Aleea Predeal, în condițiile în care acolo se află și o gură de canal sau ce-o fi, a cărui beton este mai înalt cu aproximativ 15 cm față de nivelul carosabil” exemplifică un cititor.
NU mai vrem încă o intersecție
Un cititor a adresat un apel administrației locale prin care roagă să nu se dea curs proiectului de introducere a unei noi intersecții semaforizate în imediată apropiere de cea de la Kaufland, lângă secția de poliție din Vlaicu. „Va fi un blocaj total!! Trebuie luată în considerare și reglarea semafoarelor, adică oprire la fortuna, oprire la kaufland și oprire la lebada și la UTA! Trebuie făcut ceva! Vă rog să faceți ceva dar sub nicio formă încă o intersecție indiferent de interesele unora!!!!!
Eliberați banda!
O altă observație este legată de noua intersecție de la Kaufland, una din cele mai criticate locații arădene. „Cel mai important e să fie eliberate benzile alea înainte de semafoare. Când ajungi la semaforul de la Lidl merg 3 mașini spre Lidl și 30 spre Fortuna și toate pe o bandă. La fel la Fortuna 3 merg spre Bujac și 30 inainte și se formează coloane nesfârșite ” scrie un comentator.
Și încă multe alte observații pe care le vom aduce la cunoștința comisiei de sistematizare și fluidizare a traficului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!