ARAD. Scumpirea energiei are efecte dramatice asupra celui mai mare operator de transport din judeţul Arad. Chiar dacă nu se vorbeşte încă de scumpirea biletelor de tramvai şi autobuz, unele măsuri sunt luate în calcul. Asta după ce ultima factură la curent, venită în luna ianuarie pe adresa Companiei de Transport Public (CTP) Arad, este una uriaşă – 2,4 milioane de lei, faţă de 350.000 de lei în decembrie.
Contract pe două luni
Directorul CTP Arad, Claudiu Godja, afirmă că la finalul anului trecut a fost încheiat un contract pentru achiziţie de energie electrică valabil doar două luni, respectiv ianuarie şi februarie 2022, în speranţa că tarifele vor mai scădea. Preţul de achiziţie este însă de aproximativ zece ori mai mare decât în contractul anterior.
“Suntem nevoiţi să plătim, cel puţin în ianuarie şi februarie, un preţ de 2.150 lei/MW, faţă de 233 de lei/MW anul trecut. Factura din ianuarie, care reflectă un consum estimat pe luna în curs, pentru că de acum plătim factura pe luna în curs, deci anticipat, se ridică la 2,4 milioane de lei. Spre comparaţie, factura de luna trecută a fost de 350.000 de lei. Aceste scumpiri au un impact important asupra costurilor de operare, motiv pentru care în 2022 estimăm că vom avea nevoie de subvenţii de la Consiliul Local Municipal Arad aproape de două ori mai mari decât anul trecut”, a spus Godja.
Subvenţii dublate
CTP Arad are un consum mediu lunar de 750 MW, care este însă mai ridicat pe timpul iernii. În 2021, compania a obţinut de la bugetul local al oraşului subvenţii totale de aproximativ 28 de milioane de lei, dar pentru a putea funcţiona în continuare are nevoie anul aceste de o compensaţie de două ori mai mare, care să acopere nu doar scumpirea energiei electrice, dar şi preţurile mai mari la carburanţi, mai ales motorină.
Măsuri
Pentru a reduce cheltuielile, operatorul de transport public din Arad, care are cea mai mare reţea de linii de tramvai din România după Bucureşti, are discuţii cu administraţia locală, una dintre variantele luate în calcul fiind modificarea circulaţiei tramvaielor în afara orelor de vârf. Nu este exclus nici să fie anulate anumite curse de autobuze sau tramvaie, dar în acest moment nu s-a luat nicio decizie, pentru că se fac analize.
120 de tramvaie şi 110 autobuze
În prezent, Compania de Transport Public Arad are 520 de salariaţi şi un parc format din circa 120 de tramvaie şi 110 de autobuze, din care jumătate operează în fiecare zi.
Trimite articolul
XDeci, gata si cu iluzia transportului electric ieftin. Pana nu se ajunge la independenta energetica a Romaniei, nu se va putea asigura un trai decent cetatenilor tarii. Din pacate, si sloganul cu “energia verde” este aplicabil numai tarilor foarte bogate. Momentan – terminat rapid grupurile 3 si 4 Cernavoda, investitii in exploatarea gazelor din Marea Neagra si a celor se sist, si acestea extrem de rapid. Sa lasam incalzirea climei la bogatasi.
-
👏👍
Gresit. Factura se putea spune ca e uriasa daca era eventual doar dubla. Asta de-acum nu se mai poate spune ca e uriasa ci de-a dreptul incredibila si nici macar zeci de certificate verzi si/sau orice alte motive si tot nu s-ar fi putut justifica un tarif de 10 ori mai mare!
-
Da, cel mai probabil au un contract unde pretul nu este plafonat…
Curentul scump iar cai numai avem😭
-
6 cai frumosi, https://www.youtube.com/watch?v=T-Zu0bRGuUQ
Iei de pe raft produsul cel mai scump si injuri casiera si reprezentantii magazinului ca la casa nu ti-au scanat produsul cel mai ieftin, eventual si o reducere ca ai trecut prin magazinul lor! Pana sa semnez contractul am trimis vreo 3-4 e-mail-uri la fiecare furnizor pana sa aleg oferta care imi convine! Cu toate taxele si accesoriile incluse!
De ce nu cumpara energie de la CET Arad, probabil e prea ieftin si fara intermediari …nu merge
-
👍👍👍
E adevărat că si gazul e acum scump, dar CET ul (nou, că doar el poatr produce curent), ar putra produce CU ACELAȘI GAZ și curent PT. Arad si abur (energia termică), TOT PT Arad…
Dar asta ar însemna să pună CETul Nou, din nou “pe picioare”, iar asta ar strica jocurile de culise ale lui Falcă & Co. pe niște mărunțiș.
PS: auzi tu, Falcă, tată…, pt cine tot strângi averi, ca disperatul? Crezi ca daca o să lași moștenire mai mare, plodul tău n-o să se pișe pe tine, la bătrânețe si după…?!
O sa vezi tu că nu cu averi cumperi dragostea și respectul, ci DOAR FĂȚĂRNICIE și LINGUȘEALĂ !!!
Ce ar fi ca Bibi sa faca un gest frumos in goana sa dupa popularitate?
Sa doneze banii pe combustibilul necesar rondului de seara in beneficiul CTP.
Rondul de seara se poate face si perpedes, e mai ecologic asa si demonstreaza mai multa grija pentru treburile curente ale urbei.
Poate se adreseaza si ei intre ei ca lea bagat bani in buzunar, oi fi inebunit si eu aici in valea jiului de 2 ani nu gasesc un loc de munca decent platit stabil si intr-un domeniu care sa iti placa cat de cat.
scumpiti biletele, incapabililor??
altceva va trece prin capul ala gaunos, lipitorilor de afise??
dar conditii , cand scapam de tramvaiele second hand din Germania anii 70??
cald vara si frig iarna si o putoare de nu mai poti.
ca sa nu mai zic de ideea tampita a falkosului de a muta statiile de tramvai dupa intersectie,
de la podgoria la teatru se face dublu ca inainte.
in rest visam la cai verzi pe pereti la autobuse electrice si la poduri imaginare.
pana nu scapam de acest paduche de la brad si de mafia lui in Arad nu se va face nimic!!
Trebuiesc storsi toti banii din tara asta
Asta cu factura mare e o mârșăvie a CTP Arad în complicitate cu Consiliul Local și Județean Arad ca să mai demită dintre vatmani și șoferi, așa cum au făcut și în 2010 când au desființat liniile 8, 17 și au redus numărul tramvaielor pe liniile 9, 10, 11 și 12. Și să nu uităm de liniile 2, 3b, 5, 13 si CET care s-au desființat după 2004 unul câte unul. Iar după 2012 au unit 4b cu 18 făcând cel mai lung traseu cu nr 18b un lucru pe jumătate bun, deoarece cei care locuiesc în cartierul Alfa nu au un tramvai direct la niciunul dintre gări și asta tot celor 3 unități trebuie să le mulțumim. Să nu uităm că s-a vrut un oraș curat, verde și mai puțină poluare, dar se vede în fiecare zi că totul este o minciună la cum se înmulțesc mașinile din trafic.