Vin veşti bune dinspre aeroport. Se pare că cei din conducerea aerogării noastre au reuşit să cadă, cel puţin verbal, la înţelegere cu o companie aeriană care ar urma să opereze zboruri din Arad atât spre Bucureşti, cât şi spre alte rute externe. Discuţiile sunt avansate, previziunile par a fi bune, mai rămâne parafarea înţelegerii. Totuşi, cei de la Aeroportul Arad suflă şi în iaurt şi nu vor să spună absolut nimic până în momentul în care nu va exista un contract semnat. Pe surse, am aflat că ar fi vorba despre o companie aeriană nou-înfiinţată care şi-a ales să „debuteze” în transportul aerian de persoane chiar de pe Aeroportul Arad. Se pare că una dintre curse ar urma să fie Arad-Bucureşti, iar perspectivele sunt dintre cele mai bune. „Preţul unei curse Arad-Bucureşti va fi mai ieftin decât al unei curse Timişoara-Bucureşti”, ne spun surse demne de încredere.
În ceea ce priveşte rutele externe, acestea sunt ţinute la secret. Dar, totuşi, se pare că Aeroportul Arad vrea să reînvie o cursă pe care am avut-o cu ani în urmă, respectiv Arad-Verona. Înţelegerea ar urma să fie pecetluită săptămâna viitoare, când ar urma să fie semnat şi un contract între aerogară şi compania aeriană. Iar avioanele ar urma să decoleze de pe aeroportul nostru începând cu luna aprilie a acestui an, imediat după finalizarea lucrărilor de extindere şi modernizare care se desfăşoară în prezent la aerogara din Arad şi care, spune constructorul, vor fi gata în luna martie. Trebuie precizat că, potrivit surselor noastre, operatorul de curse aeriene nu va fi Air Vallee, societate asupra căreia planează multe semne de întrebare.
Şi reversul medaliei
În schimb, una dintre cele mai mari speranţe ale Aeroportului Arad s-a năruit. Ryan Air, compania văzută drept salvatoarea aerogării noastre, cea care era în cărţi pentru deschiderea unui hub aerian la Arad, a făcut cale întoarsă. Ryan Air a decis că va efectua zboruri de pe Aeroportul Timişoara şi a anunţat rutele pe care va opera din 1 noiembrie, chiar joi, în cadrul unei conferinţe de presă susţinută în municipiul vecin. Una dintre cursele zilnice va fi spre Bucureşti, ruta urmând să facă concurenţă atât celor de la Tarom, care operează pe acelaşi traseu şi tot din Timişoara, cât şi companiei care doreşte să opereze zboruri de pe Arad spre Capitală. Aşadar, din păcate, putem să ne luăm adio de la una dintre speranţele de revitalizare a aerogării noastre.
Imposibil de rivalizat
„Trebuie să fim sinceri şi să recunoaştem că Aeroportul Arad nu poate rivaliza cu cel din Timişoara. Aerogara vecină aparţine de Ministerul Transporturilor, la fel ca şi Tarom, compania care efectuează o mulţime de zboruri de acolo. Nu ne putem bate cu ei”, spun sursele noastre. Dar putem spera.
Citiți principiile noastre de moderare aici!