În cadrul unei conferințe organizate la sediul PNL Arad, Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, și Bogdan Ban, primarul orașului Curtici, au vorbit despre dezvoltarea orașului de la graniță, despre proiecte finalizate, despre proiecte demarate, dar și despre idei de viitor.
„Plec de la următorul fapt: zilnic, aproximativ 800 de TIR-uri au ca destinație, respectiv punct de plecare, orașul Curtici. Asta înseamnă dezvoltare. Asta înseamnă un mediu de afaceri puternic, activ, care contribuie și la bugetul orașului, și la bugetul județului”, a spus Cionca, în deschiderea conferinței.
Consiliul Județean, Primăria orașului Curtici și agenții economici au transformat zona Curtici într-un hub de transport și hub logistic, a mai spus președintele CJA.
„Astăzi Curticiul are unele dintre cele mai mari investiții în căile de rulare, nu doar la nivel local, ci și național, iar asta atrage și investiții private în economie. Ce înseamnă, concret, acest lucru? Înseamnă că orașul Curtici este centrul unui micropol de dezvoltare unde investițiile s-au concentrat pe cinci planuri principale: calea ferată Curtici-Arad-Simeria, astăzi una dintre cele mai moderne din România, care leagă județul nostru de magistrala europeană de transport feroviar de marfă și de pasageri; drumul expres Arad-Oradea, care va lega Curticiul printr-o șosea rapidă nu doar de municipiul Arad, ci și de municipiul Salonta (cu punct de trecere a frontierei) și de municipiul Oradea. Drumul expres Arad-Oradea are prevăzute o coborâre și o parcare în zona Curtici, parcare de scurtă durată, singura din județul Arad, prevăzută în traseul drumului; Zona Liberă Curtici-Arad; terminalul intermodal, cel mai mare din Europa Centrală și de Est, care asigură transportul de produse pe calea ferată între porturile Constanța și Rotterdam sau Hamburg”, a mai declarat Cionca.
Cel mai mare nod feroviar
Bogdan Ban, primarul din Curtici, a început prin a spune că orașul este „cel mai mare nod feroviar din estul Europei, avem un terminal intermodal care a atras parcuri logistice și firme mari”.
Ban a vorbit despre proiectele prin care Curticiul a reușit să dezvolte infrastructura rutieră, în primul rând centura de nord-sud a orașului, în lungime de 7,2 kilometri și în valoare de 4 milioane de euro. „Din mica economie realizată de 300.000 de euro, am achiziționat o autospecială pentru deszăpezire și curățenie, dar adaptabilă și altor lucrări edilitare”, a explicat primarul.
Acesta a mai declarat că săptămâna viitoare va fi votat un PUZ pentru o sală de sport, pentru că sala veche este neîncăpătoare și nu are tribună. Va fi depus proiect la CNI pentru ca investiția să devină realitate. În orașul de la graniță mai este în curs de implementare, din fonduri europene, un centru de zi pentru vârstnici, finalizat în proporție de 80%, care trebuie să fie gata anul acesta în luna noiembrie. Tot acolo va funcționa o unitate de îngrijiri la domiciliu pentru 100 de persoane vulnerabile.
„Tot din fonduri europene a fost reabilitat un tronson din Strada 1 Decembrie, cu trotuare, piste de biciclete, canalizare pluvială, în valoare de peste 10 milioane de lei. Prin programul Anghel Saligny au fost depuse trei proiecte: extinderea sistemului de canalizare în cartierul nou de locuințe, repararea și modernizarea tronsonului de la fosta barieră la Zona Liberă Curtici, parte din drumul județean care a trecut la administrația locală, și asfaltarea ultimelor 15 străzi din orașul Curtici”, mai susține Bogdan Ban.
Trimite articolul
XDoi hoti cu diplome cumpãrate
Degeaba e nod feroviar dacă după reabilitare a rămas cu jumătate din liniile avute înainte! Și o mare parte NEMODERNIZATE !!!