Totul, în vederea modificării legislației privind distribuirea și implementarea cardurilor.
Tot împotriva pacientului
Motivul este, potrivit solicitanţilor faptul că „SNMF și FNPMF consideră îngrijorătoare declarațiile date presei de CNAS pe tema cardului, pe 19 decembrie, în contextul repetatelor solicitări oficiale făcute de reprezentanții medicilor de familie în acest an pentru dialog și modificarea legislației. Primul lucru pe care în critică solicitanţii este faptul că grija cardului este trecută tot în sarcina medicilor de familie, ceea ce va face ca pacienţii să aştepte şi mai mult la consultaţii.
În comunicatul remis de SNMF şi FNPMF se arată că „legislația actuală (HG 900 adoptată pe 1 septembrie 2012) pune în mod halucinant distribuția, verificarea și validarea cardurilor de asigurat în sarcina medicului de familie, în loc ca aceste activități să fie realizate de către angajații caselor de asigurări, la ghișeele de relații cu asigurații. HG contravine intereselor cetățenilor întrucât prin procedurile legate de card, pe care ar trebui să le îndeplinească medicii de familie, pacienții vor fi programați la intervale mari de timp. Acest lucru se va întâmpla din cauza faptului că timpul alocat cardului va fi în detrimentul consultației medicale”. Aceştia mai arată că „prin mutarea procedurilor administrative din sarcina funcţionarilor în cea a medicilor de familie vor avea de suferit tocmai accesibilitatea şi calitatea serviciilor medicale oferite pacienţilor”.
Pe seama CAS
SNMF și FNPMF reamintesc „decidenților că medicul de familie nu este un funcționar al casei de asigurări! Medicul de familie, ca și alți medici din ambulatoriul de specialitate sau spital, este un furnizor de servicii medicale”, se mai arată în comunicatul remis de cele două structuri. Acestea cred că „distribuția, verificarea și validarea cardurilor de asigurat trebuie realizată în sediile caselor de asigurări, de către funcționarii caselor de asigurări. Asigurații primesc împreună cu cardul de asigurat și un formular, care de asemenea este mai potrivit să fie completat în prezența și cu sprijinul funcționarilor casei de asigurări. Cardul aparține casei de asigurări, nu cabinetului de medicină de familie, astfel încât nu există nici un motiv pentru care formularul să fie completat în cabinet, în timpul consultației medicale. În final, la primirea cardului, asiguratul are obligația să schimbe codul PIN al cardului de asigurat. Și această procedură este potrivit să se realizeze la ghișeul casei de asigurări, nu în cabinet, unde se desfășoară un act medical”.
Doar la verificare
Care e decizia medicilor vis-a-vis de acest card?„Suntem primii care înţelegem necesitatea informatizării sistemului sanitar, considerăm benefică apariţia cardului de asigurat şi de aceea îl vom utiliza cu mare încredere. Utilizarea se va limita însă la verificarea calităţii de asigurat şi decontarea serviciilor medicale”, se indică în solicitare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!