Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a luat atitudine în urma materialului publicat în Jurnal arădean şi aradon.ro, în care se făcea referire la faptul că lucrările de pe autostrada Nădlac-Arad au intrat în impas, iar tot ce s-a construit până acum va fi dărâmat.
Într-un comunicat de presă, CNADNR încearcă să explice mitul Meşterului Manole pe autostradă, susţinând că, de fapt, se caută cea mai bună soluţie tehnică pentru stabilirea tehnologiei de execuţie a lucrărilor de terasamente în funcţie de materialul de umplutură disponibil şi natura terenului de fundare.
„Aceste proceduri constau în realizarea de tronsoane experimentale şi efectuarea testelor necesare pentru determinarea atingerii parametrilor impuşi prin proiect şi reglementarile tehnice în vigoare”, spun cei de la CNADNR. Aceştia continuă şi susţin că este absolut normal să se construiască, pentru ca apoi să se dărâme, iar aceste procese nu vor implica prelugiri ale termenelor de execuţie.
Cu ochii pe grafic
Reprezentanţii CNADNR mai precizează că monitorizează atent lucrările de la autostrada Nădlac-Arad şi că, în cazul în care nu se vor respecta termenele din contract, firmele constructoare sunt pasibile de amenzi importante. „Dacă se întârzie atingerea unui punct de referinţă, penalizarea este de 500.000 de euro. Dacă se întârzie finalizarea lucrărilor, penalizările sunt de 0,1 la sută din contract, până la un maxim de 15 la sută din valoarea totală”, ne anunţă reprezentanţii CNADNR.
Cimitir avar, descoperit pe traseul autostrazii Arad-Nadlac
CE ne-a aprobat plata autostrazii
Citiți principiile noastre de moderare aici!