Înţelegând că viaţa socială impune astăzi cerinţe diferite de cele cărora până nu demult trebuia să le răspundem , ne-am propus să organizăm activităţi prin care să formăm copiilor, încă de la cea mai fragedă vârstă, deprinderi şi capacităţi în acord cu solicitările specifice noilor realităţi sociale : spirit democratic, spirit de iniţiativă, încredere în forţele proprii, toleranţă şi respect pentru ceilalţi, perseverenţă, spirit de răspundere, respect pentru normele sociale
Spiritul sărbătorilor de iarnă a oferit momentul de a desfășura activități caritabile și a cuprins deopotrivă cadrele didactice și elevii de la Școala Gimnazială ,,Caius Iacob‟ din Arad. În cadrul proiectului educațional ,,Dreptul de a zâmbi‟ desfășurat în parteneriat cu Școala Gimnazială Nr.2 din Curtici, elevii claselor I B, I C și a III-a B, coordonați de doamnele profesoare: prof. Bătăneanț Oana, Chirteș Roxana și Moldovan Ramona s-au implicat, cu sprijinul părinților, în colectarea unor cadouri de Crăciun pentru elevii acestei școli.
Scopul principal al proiectului ,,Dreptul de a zâmbi‟ este dezvoltarea toleranţei la elevi în ceea ce priveşte diferitele culturi şi tradiţii, educarea elevilor pentru un stil de viaţă nonviolent și acordarea sprijinului umanitar acordat copiilor defavorizați.
Activitatea a avut drept scop implicarea elevilor în activităţi de voluntariat şi de caritate, care să contribuie la binele comunitar şi să creeze anumite legături care să conducă la o responsabilizare mai mare a elevilor.
Elevii parteneri, coordonați de: d-l profesor Aștefănoaie Marius, d-na profesoară Cioban Mihaela și d-na profesoară Sabău Diana au prezentat în fața elevilor Școlii Gimnaziale ,,Caius Iacob‟ o serbare cu tematică specifică sfintelor sărbători de iarnă.
„Orice activitate desfăşurată în școală constituie o lecţie de viaţă. Cu cât copilul cunoaşte mai multe, cu atât devine mai receptiv, mai curios, mai interesat de ceea ce se întâmplă în jurul său. Acţiunile umanitare desfăşurate de copiii din școală au o valoare formativă deosebită. Astfel ei explorează medii mai puţin cunoscute lor, îşi îmbunătăţesc experienţa de viaţă, învaţă să respecte şi să preţuiască pe cei din jurul lor, devin generoşi şi sociabili. Nu este suficient doar să sprijinim copiii defavorizați , ci să socializăm cu ei, să- i iubim și să-i respectăm pentru integrarea lor socială, şi mai târziu, profesională”, ne-a declarat d-na director a Școlii Gimnaziale ,,Caius Iacob‟ Arad, profesor Voștinar Mihaela.
Prof. Roxana Chirtes
Citiți principiile noastre de moderare aici!