Disponibilizările din cadrul instituţiilor deconcentrate au lovit cum nu se poate mai rău în unele cazuri. Dacă instituţii precum Primăria, au avut de unde tăia posturi pentru a intra în limitele legii – fiind vorba despre sute de posturi ce figurau ca fiind vacante în organigramă, unele instituţii nu au avut acest privilegiu.
Acesta este şi cazul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Arad, care chiar şi înainte de valul disponibilizărilor funcţiona cu deficit de personal. Cu toate acestea nu s-a ţinut foarte mult cont de nevoile AJOFM Arad şi s-a „tăiat în carne vie”. Astfel instituţia a ajuns să funcţioneze, acum, cu doar 37 de oameni. Numărul angajaţilor nu este doar pentru agenţia din muncipiu, ci şi pentru punctele de lucru din judeţ.
Şocant este, însă, modul în care Bucureştiul a decis să elaboreze normele privind disponibilizarea angajaţilor din sistemul Ocupării Forţei de Muncă. Ceea ce a contat a fost numărul şomerilor. Dacă judeţul avea un număr mare de şomeri, avea şi posibilitatea ca AJOFM să muncească cu mai mulţi oameni, în caz contrar fiind solicitate concedieri.
„Disponibilizările din cadrul instituţiei noastre s-au făcut după un singur criteriu: numărul de şomeri. Ca atare, judeţul Arad a avut foarte mult de pierdut, dat fiind faptul că numărul de şomeri din Arad este mai mic decât în alte judeţe, care poate sunt mult mai mici ca dimensiune şi populaţie. Dar, nimeni nu a mai luat în calcul şi faptul că Agenţia pe care o conduc nu se ocupă doar de şomaj şi de şomeri, ci este Agenţie de Ocupare a Forţei de Muncă”, ne-a explicat Horia Ocolicean, director AJOFM Arad.
Dintre cele 12 persoane care au fost nevoite să părăsească AJOFM, doar una singură a ieşit în pensie, iar două posturi au fost vacante. În aceste condiţii punctele de lucru din judeţ lucrează cu un singur angajat, iar în cazul în care respectiva persoană va pleca în concediu va fi detaşat un alt angajat de la Arad care să o înlocuiască. Mai mult, în cadrul Agenţiei din Municipiul Arad angajaţii au ajuns să fie policalificaţi, fiind mutaţi de la un birou la altul, de la un serviciu la altul, pentru a se putea acoperi nevoile contribuabililor şi deficitul de personal.
JA-A.P.
Citiți principiile noastre de moderare aici!