ARAD. Modernizarea căii ferate frontieră-Curtici-Simeria pare a fi o bună vacă de muls pentru „băieţii deştepţi”. Mai ales că valoarea este uriaşă, peste 100 de milioane de euro, iar fondurile vin de la Uniunea Europeană. CFR anunţă că va plăti 817.000 de lei plus TVA consorţiului SC G.F. Technical Expert SRL-SC Consis Proiect SRL-SC Geostud SRL. Pentru această grămadă de bani, reprezentanţii acestor firme vor trebui, nici mai mult nici mai puţin, decât să verifice nişte acte.
Iar acest lucru este precizat chiar de către CFR, care spune că denumirea atribuită contractului este „Verificare documentaţie DDE aparţinând proiectului tehnic al lucrării Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici –Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h”. Iar bătător la ochi este faptul că nici măcar nu a fost organizată o licitaţie pentru acest contract, ci banii au fost oferiţi prin negociere directă.
„Justificarea alegerii procedurii de negociere fără publicarea unui anunţ de participare este reprezentat de faptul că lucrările/produsele/serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive tehnice”, susţin cei de la CFR.
Cu subcontractare
Însă ce urmează pare să contrazică flagrant această afirmaţie: contractul poate fi subcontractat. Ciudat cum acest contract poate fi subcontractat, dacă primul ofertant este singurul de pe piaţă care efectuează asemenea prestări de servicii.
Una peste alta, cele trei firme din consorţiu au primit un cadou frumos de început de an din partea CFR.
CITESTE SI
Exproprieri ieftine pe calea ferata Curtici-Arad
Consortiu de cinci firme pentru Curtici – Arad
Citiți principiile noastre de moderare aici!