Să optez” pentru o şcoală sau alta
înseamnă pentru un părinte: „vreau
să ştiu ce să fac cu copilul meu”, iar
pentru un adolescent – „asta aş vrea
să fac în viaţă”. Între
alte licee de elită, ce are „Moise
Nicoară” atât de special? Imaginea
dinafară e rezumată de sintagme precum: la
„M. Nicoară” se învaţă
prea mult iar notele sunt prea mici, nu mai ai
viaţă personală… Şi totuşi, sunt
puţini elevii care, odată intraţi aici,
doresc să plece la alte şcoli.
Aşadar, de ce la „Moise Nicoară”?
Există, pe de-o parte, aici, un „ceva”
specific, iar pe de alta există ceva ce oferă
şi alţii, dar care aici se construieşte
altfel, la un alt nivel de calitate.
Ce înseamnă specificul şi calitatea la
„Moise Nicoară”? Există
gândul că omul (elevul) care
„intră” la „Moise
Nicoară” e una, iar omul care
„iese” din „Moise Nicoară”
trebuie să fie alta, adică: să aibă
un profil european, cosmopolit, să fie valid
şi eficient într-un context socio-economic
şi cultural de mare diversitate. Să
îmbine armonios în fiinţa lui
dimensiunea realistă cu cea umanistă. Să
aibă o pregătire profesională de
înaltă calitate, precum şi o
structură umană care să adere la
adevăratele valori. Să fie pregătit
pentru nomenclatorul de joburi moderne, care nu se
limitează la spaţiul românesc.
Cum se construiesc specificul şi calitatea la
„M. Nicoară”? „Întâi
printr-o repartizare atentă a profilurilor – ne
spune directorul colegiului, prof. Mircea Potocean.
Apoi prin conceperea unor discipline opţionale
care să ofere deschideri spre
facultăţile pentru care elevii optează.
Printr-un sprijin de înalt profesionalism oferit
elevilor care doresc să participe la olimpiadele
şcolare. Activităţile extracurriculare
sunt gândite în aşa fel
încât să completeze eficient ceea ce
sistemul nu oferă la ora actuală”.
Ce rezultă din cele de mai sus? Că aici
există ceva mai mult decât şcoală:
există viaţă, acea
efervescenţă a gândului şi a
sufletului care construiesc, la modul superior.
Aşadar, vin la „Moise Nicoară”
cei care nu se mulţumesc cu puţin,
care-şi doresc o anumită calitate a
vieţii.
„Exigenţa înseamnă
încercarea de a rămâne în
normalitate, într-o lume fără valori
şi cu false repere” (Mircea Potocean)
De la oameni…
61 de profesori: 43 cu gradul didactic I, dintre care 5
cu titlul academic de doctor; autori de manuale
publicate intern şi internaţional, membri
în comisiile naţionale de elaborare a
programelor şcolare pe discipline, formatori,
membri în comisiile metodice etc.
… la dotări
3 laboratoare de informatică , sală
multimedia limba română, 2 laboratoare de
fizică, 1 laborator de chimie, cabinet de limbi
moderne, 1 laborator de biologie, 1 cabinet de
matematică, 1 cabinet de asistenţă
psiho-pedagogică, sală de sport, teren de
sport, bibliotecă (40.000 volume).
V.F.
Citiți principiile noastre de moderare aici!