Arădenii care au fost expropriaţi de Ministerul Transporturilor (MT) pentru terenurile şi imobilele care sunt necesare construirii pasajului peste calea ferată din Micălaca, în apropiere de intersecţia cu drumul Arad-Şiria, îşi primesc banii. Oficialii MT anunţă că a fost stabilită valoarea exproprierilor şi a făcut publică lista cu sumele care vor fi încasate de către cei în cauză. Cea mai mică sumă, de 16 de lei, o primeşte o persoană din Arad de la care statul a luat doar 6 metri pătraţi de teren. O altă sumă infimă, 65 de lei, va primi o societate care a rămas fără 25 de metri pătraţi. Şapte dintre cele 20 de persoane fizice şi juridice expropriate vor primi sume cuprinse între 100 şi 200 de lei, suprafeţele expropriate fiind foarte mici. De departe, cei mai mulţi bani îi primeşte societatea ICIM, 71.452 de lei pentru 1.928 de metri pătraţi expropriaţi. În schimb, o femeie din Arad căreia statul i-a luat 9.622 de metri pătraţi va primi numai 24.961 de lei.
Întrebaţi în legătură cu diferenţele enorme de bani dintre cele două parcele de teren, ţinând cont că persoana fizică a dat de cinci ori mai mult pământ decât ICIM, reprezentanţii Transporturilor spun că există nişte calcule care dau valoarea terenurilor cu pricina. „Raportul de evaluare care a stat la baza emiterii hotărârii de Guvern este întocmit de un expert evaluator atestat. Preţul pentru imobilele expropriate (…) a fost stabilit prin determinarea valorii de piaţă a imobilelor la care s-a adăugat aprecierea daunelor, astfel rezultând preţul final”, a declarat pentru Jurnal arădean directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Daniela Drăghia.
Investiţie obligatorie
În opinia MT (şi a tuturor participanţilor la trafic pe centura Aradului), realizarea pasajului peste calea ferată era obligatorie. „Circulaţia pe calea ferată Arad – Bucureşti impune circa 74 de închideri ale barierei, cu durata medie de închidere a barierelor de circa 170 minute în 24 de ore, fapt ce conduce la înregistrarea zilnică a unor importante pierderi în exploatare, datorită staţionării autovehiculelor la barieră. Construcţia pasajului va elimina pierderile de timp generate de staţionarea la bariera de la intersecţia la nivel cu calea ferată, scurtând astfel timpul de călătorie şi reducând numărul de accidente, poluarea mediului şi costurile pentru transportul de mărfuri şi călători. Pentru fluidizarea traficului şi sporirea siguranţei circulaţiei rutiere pe centura de ocolire a Municipiului Arad se impune realizarea unui pasaj superior ce asigură traversarea liniilor de cale ferată Arad – Bucureşti şi desfiinţarea trecerii la nivel existentă”, ne-au mai transmis cei de la MT.
Şi la CET
După cum aţi putut afla din ziarul nostru, pasajul din Micălaca nu este singurul care va trece peste calea ferată. MT a licitat şi pasajul peste liniile ferate din zona CET, de pe centură. Dacă în Micălaca se lucrează deja la pregătirea de şantier, în zona CET lucrul va începe în această toamnă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!