ARAD. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că este în plin proces de construire a unui nou pod feroviar peste râul Mureș. Acesta va scurta considerabil distanța dintre localitățile Arad și Deva.
„A început lansarea pe poziții a unui nou pod feroviar peste râul Mureș, pe linia Arad-Deva.
Asamblată la mal, structura este acum mutată pe pilonii de susținere. Întreaga operațiune se încheie săptămâna viitoare. Acest pod cu o lungime de 370 de metri face parte din proiectul de modernizare a magistralei de cale ferată Arad-Deva (141,7 km), adjudecat pentru 1,5 miliarde de euro și pe care se construiesc în total 9 astfel de poduri, 3 tuneluri, 48 de km de traseu nou, 14 stații refăcute complet.
După finalizare, pe această rută, trenurile de călători vor circula cu 160 de km/h – adică vom ajunge de la Arad la Deva în puțin peste o oră, față de 3h20min cât durează o călătorie în prezent”, a precizat ministrul Drulă.
Trimite articolul
XVom ajunge? Cand vom ajunge? Asta e guvernul vom…ăăă….. vom … ăăă….
Tren de mare viteza, ma faceti sa rad. Atunci cum se numesc cele cu peste 250km/h?
In 2021 un tren care merge cu 160km/h nu este un tren de mare viteza. In Austria trenurile circula cu o viteza de 200km/h(uneori si peste) si nu sunt trenuri de mare viteza,sunt trenuri normale.Dar astea sunt stiri tipice pt Romania unde se incearca dintr-un rahat sa se faca ceva extraordinar.
Proiect de pod mediocru , a se vedea podul de la Cernavodă pentru cei interesați de lucrări de artă și nu de schele metalice precum cele din imagine. Rușine proiectanților, la nivelul anului 2021 nu putem veni cu propuneri de secol XVIII!
Ce stire de senzatie: Da circula cu 80 km/ora dus si cu 80km/ ora la intoarcere si asta daca merge bine
Demolatorul mancurt ,fara orizont, ginerele Seculiciului, Dinu Paturica- Falca a dezertat la P.E. cand a simtit /SESIZAT ca ARADUL se duce-n gard,si nu mai poate fi controlat ,si mai rau,OPRIT!!!! I-a imbrancit in fata pe Balcea si Bibart!!!! Pe toti pilonii plini de rugina de la pasajul Micalaca (spre Horia) ar trebui afisate poze cu demolatorul Falca& colaboratorii!!! Seculici,Falca,Iotcu,Janina Pistrului & les autres couleurs POLITICE romanesti,unguresti= PRADATORI!!!!!! Poporul MUT si INERT,
votant al ”politicianul” COLDUS din categoria falca/iotcu este ”beneficiar”……”Ciocoi pribeag adus de vant”…..
Vom merge cu 160 km pe ora cand o zbura scroafa cu purcei. La noi sistemul feroviar e comparabil cu cel din India, de fapt inferior celui indian.
Shinkansen, (în limba japoneză), “Linia noului trunchi”, este un termen folosit pentru o serie de trenuri de mare viteză japoneze ale diferitelor societăți JR. De când Tokyo Shinkansen s-a deschis în 1964 cu viteze de 210 km/h, rețeaua (2.459 km) s-a extins pentru a lega toate orașele mari de pe insulele Honshu și Kyushu la viteze de 300 km/h, într-un mediu predispus la cutremure și uragane. Recordul de viteză pentru acest tip de trenuri este de 443 km/h (în 1996).
Shinkansen înseamnă “Linia noului trunchi”” și deci se referă doar la linie, nu și la trenuri, care sunt numite oficial “Super Express”, totuși, această diferență este rareori făcută în limbajul curent, chiar în Japonia. Shinkansen funcționează pe ecartament normal, iar liniile au lucrări de artă inginerească, așa cum ar fi tuneluri și viaducte.
De-a lungul istoriei de peste 50 de ani a Shinkansenului, transportând peste 10 miliarde de pasageri, nu a existat o singură victimă mortală sau accidentată la bord din cauza accidentelor de tren.
160Km/h? Doamne fereste!
“Mărturii din trenul groazei, rămas fără frâne: „Mecanicul a urlat, salvaţi-vă, salvaţi-vă, că noi murim !”
Toate se pot reface si construi cu bani europeni. Trebuie doar vointa …
-
Vointa avem, bani avem, stiinta nu avem.
Poate pentru o mai mare credibilitate a stirii,ar fi trebuit so o harta,spre a vedea unde va fi amplasat podul peste raul Mures,asta desigur daca povestea ministrului e adevarata….
-
Deciiiii: in primul rand poza este preluata de pe forumul peundemerg.ro unde va invit sa vizionati pe sectiunile autostrazi, drumuri expres, drumuri nationale, centuri ocolitoare (inclusiv podul de la Braila in valoare de 500 mil. EUR, cel ami scump pod realizat vreodata in Romanica si al treilea din Europa, pod care va lega Dobrogea si Muntenia de Moldova) mii de poze si filmulete cu zecile de santiere pe care se lucreaza acuma in tara pe autostrazi, drum expres, cai ferate, centuri ocolitoare, drumuri national-europene, drumuri judetene, etc.; A1, A0, A3, A10, Drum expres Craiova-Pitesti, POdul de la Braila, etc.! In al doilea rand pe sectorul Lipova -Ilia al noii magistrale de cale ferata sunt construite deja (doar mai trebuiesc lansate unele) deja 9 poduri noi (constructie pile, culei si podul propriu zis confectie metalica grinzi cu zabrele) ;2 poduri la conop, 2 la barzava-capruta-varadia, trei la branisca si doua pe la zam)poduri noi peste albia muresului (in loc de unul cat era pana acuma in localitatea branisca). Aceste 9 poduri au aparut in proiect ca si necesitate a schimbarii geometriei in plan a noii liniei de cale ferata (reconstructie totala): raze de curbura mult mai mari, aliniamente, terasamente , etc. pentru a se realiza vitezele maxime de 160 km/h la trenuri de persoane si 120 km/h la cele de marfa! Astfel ca datorita schimbarii geometriei liniei de cale ferata Arad-Deva (de fapt pe tot coridorul 9 au fost si sunt astfel de lucrari)circa 60 de km de cale ferata dintre Ghioroc si Ilia vor fi construiti pe alt amplasament decat cel actual astfel ca noua linie de tren va taia meandrele muresului de pe Valea Muresului in linie drepta prin 5 puncte! Astfel ca linia de cale ferata va fi cand pe malul drept al muresului (configuratia actuala) cand pe cel stanga. De asemenea se vor construi pe valea muresului si trei tuneluri si o polata (2 tuneluri sunt in executie dintre care cel de la Lalasint este realizat in proportie de 60%). Pentru conformitate puteti sa vizionati forumul APIA peundemerg.ro sectia Feroviar-Linii-Coridorul feroviar Rin-Dunare Nord/Curtici-Bucuresti-Constanta! Constructia noii linii intre Ghioroc -km 614(ca noua linie Curtici-km 614 a fost receptionata in 2017-2018)-Deva-Simeria este realizata in proportie de 60% cu posibilitatea de finalizare cam in circa 3 ani. Deci din punct de vedere al constructiei (terasamente noi armate, sute de piloti forati in albia muresului si realizate ziduri-ecrane din beton de protectie si consolidare a terasamentelor, sina noua si imbinari cu tehnologii noi, aparte de cale ferata noi cu macazele aferente de viteza, linie catenara noua, gari noi, etc.)linia permite circulatia trenurilor cu viteza pana la 160 km/h! De fapt pe sectoarele care deja sunt reconstruite si redate circulatie se circula cu 120-140 km/h. Problema este ca nu se circula in Romanica inca cu 160 km/h (pe liniile reconstruite)deoarece nu s-a resusit inca in Romanica implementarea sistemului de semnalizare european de tip ERTMS 2! Pentru romanica succesul implementarii acestui nou sistem de semnalizare (cu statii radio de tip GSM-se vad montate de-a lungul noii linii la distante calculate)ar insemna un pas tehnologic enorm! Alstom impreuna cu CFR se chinuie de 8 ani pe Curtici-Arad-km 614 sa-l implementeze si nici acuma nu au reusit! Va trebui ca CFR sa-si achizitioneze un tren special (am inteles ca este pe “vine”)cu care sa verifice echipamentele noi de semnalizare (trenurile care vor avea locomotive echipate cu noile echipamente nu vor mai fi dirijate cu clasicele semnale optice din statiile cfr si interstatii ci prin cartelele GSM de la distanta! Trenul va fi afisat pe un ecran la dispeceratele din Arad si Simeria pana la Brasov ca si avioanele pe radar: se va vedea in timp real unde se afla, cu ce viteza merge, etc. I se va implementa printr-un soft-in echipamentul de pe locomotiva-tot parcursul si va putea fi controlat de la distanta! Daca toate trenurile vor fi echipate in viitor cu aceste noi tehnologii impiegatii de statii vor disparea!!! Pentru mai multe lamuriri intrati pe situl (inca o data) peundemerg.ro!!!!!!
Chiar daca linia ii proiectata pt 160 km/h nu o sa mearga cu mai mult se 120 , ca tot asa merge si pe curtici-arad sau chiar mai putin , ca trenurile nu sunt pt viteza mare…blabla…
-
Avem deja si vagoane si locomotive care pot parcurge in siguranta distante cu viteza de 160km/h.