„Pentru anumite categorii de autovehicule, reducerile sunt considerabile. De exemplu, prima medie RCA pentru autovehiculele de peste 16 tone în luna septembrie 2016 a fost de aproximativ 12.500 lei, iar de acum va fi cu circa 40% mai mică, adică 7.534 lei, în condiţiile în care anual se vând peste 33.600 de polițe” arată Pistru.
„Sunt unul dintre parlamentarii care au făcut nenumărate demersuri pentru rezolvarea solicitărilor transportatorilor, argumentate prin pericolul iminent al colapsului economiei naţionale în caz că nu se iau măsuri urgente, de aceea sunt în măsură să subliniez obiectivitatea de care a dat dovadă Guvernul Cioloş. Totodată, însă, trebuie ca toată lumea să înţeleagă că Guvernul a făcut maximul din ceea ce putea să facă pe baza pârghiilor legale pe care le deţine, adică a găsit o soluţie temporară. Urmează ca Parlamentul să reglementeze definitiv domeniul asigurărilor, în aşa fel încât nimeni, nici măcar ASF, să nu-şi mai permită să pună în pericol de faliment sectoare strategice ale economiei”, mai spune Pistru, care adaugă că „ pe baza experienţei pe care o am în urma demersurilor făcute, ca membru al Comisiei de Transporturi a Camerei Deputaţilor, mă voi implica total pentru urgentarea reglementării pieţei.
Vrând-nevrând, nu pot să nu observ că faţă de scăderile preţurilor arătate mai sus, au apărut deja sesizări asupra faptului că pentru persoanele fizice cu vârsta cuprinsă între 31 – 40 de ani care deţin autovehicule cu capacitatea cilindrică între 1.200 – 1.400 cmc, ASF a introdus elemente de calcul care au crescut preţul poliţei cu 31%, de la 466 lei la 610 lei. Din păcate, acum nu se mai pot face prea multe lucruri în acest sens, însă pentru parlamentarii PNL va fi o problemă urgentă, mai ales că românii cumpără în mare proporţie maşini second hand şi este aberant ca poliţa să ajungă să fie mai scumpă decât maşina”, conchide Pistru.
Citiți principiile noastre de moderare aici!