Mult așteptata deschidere a traficului pe noul pasaj din zona CET a fost amânată din nou cu o lună, pentru că autoritățile au descoperit nereguli la lucrări.
Cu două săptămâni înainte de anunțata deschidere a traficului pe pasajul din zona CET Arad, administratorul drumului a decis o nouă amânare a momentului mult așteptat de către șoferi. Asta după ce verificările efectuate de către specialiștii Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara au scos în evidență probleme de calitate a asfaltului turnat recent.
Informația venită inițial pe surse ne-a fost confirmată de către directorul DRDP Timişoara, Cristian Ispravnic, care ne-a declarat că „sunt probleme de calitate la stratul de uzură”.
„În această situație, nu putem da în folosință pasajul. Se mai fac teste de calitate, am trimis probe din asfalt și la laborator și așteptăm rezultatele. Nu putem lua o decizie privind data deschiderii traficului înainte de a vedea care sunt problemele de pe șantier”, a spus Ispravnic.
Directorul susține că, totuși, ”cel mai probabil în luna august pasajul va fi deschis”. Asta înseamnă o nouă amânare, pentru că, în ultima declarație oferită de oficialii DRDP pe acest subiect, se preciza că pasajul va fi deschis din iulie.
De altfel, autoritățile au fost nevoite să amâne de câteva ori deschiderea pasajului. În luna martie, când obiectivul trebuia inaugurat, oficialii DRDP Timișoara au anunțat că termenul va fi prelungit cu două luni, adică până în luna mai. În aprilie, când s-a observat că lucrările avansează greu, directorul regionalei a estimat că deschiderea circulației va avea loc în iunie. În luna mai, Biroul de presă ne-a informat că din iulie vom putea circula pe noul pasaj, iar acum se vorbește de luna august, dar nici acest termen nu e bătut în cuie.
Lunga istorie tristă a pasajelor
Ambele pasaje de pe centură au o istorie tristă, pentru că ar fi trebuit să fie finalizate în 2012, doar că finanțările au fost retrase de Guvernul României, iar ani la rând nu s-a lucrat nimic. Dacă cel de la CET va fi gata totuși până în toamnă, cel din Micălaca va fi deschis probabil în 2020, pentru că lucrările acolo au fost oprite în stadiul de execuție de numai 30 la sută.
De o sută de ori pe zi
Proiectele sunt foarte importante pentru Arad, în condițiile în care barierele de la calea ferată coboară de peste o sută de ori în 24 de ore, iar uneori șoferii stau zeci de minute blocați în coloanele kilometrice care se formează pe centură.
Citiți principiile noastre de moderare aici!