Concret, printr-o adresă transmisă de Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice a judeţului Arad, ca urmare a directivelor de la Bucureşti, primăriile sunt informate că pot încasa de la cetăţeni impozitul şi contribuţiile aferente veniturilor din activităţi agricole.
În varianta în care aceste impozite se vor plăti la primării, conform procedurilor de încasare, cetăţenii vor fi nevoiţi să se prezinte la casieria primăriei de 2-3 ori (! ) până vor ajunge să şi plătească suma datorată. „Prin aplicarea acestei măsuri nu se va simplifica sub nicio formă modalitatea de plată a taxelor. Dimpotrivă, vorbim de o procedură care trebuie respectată, de paşi care trebuie parcurşi, care nu fac decât să îi plimbe pe cetăţeni de la un ghişeu la altul“, susţine Petru Antal.
„Pe lângă faptul ca nu avem personal suficient în primărie, ne confruntăm cu proceduri noi, raportări, transportul banilor către Arad ni se mai trasează încă o responsabilitate. Toate acestea conduc la costuri suplimentare, care trebuie suportate din bugetul propriu“, argumentează Petru Antal. „Problema care a apărut la nivelul celor patru oraşe şi localităţile care au aparţinut de aceste Administraţii Financiare este că cei de la Finanţe trebuiau să transmită deciziile de impunere către cetăţeni, acestea nu au ajuns, iar acum se cumulează penalităţi pentru fiecare cetăţean care nu s-a prezentat să îşi plătească impozitul“, a completat Petru Antal.
Citiți principiile noastre de moderare aici!