Ovidiu este CEO si fondator iAgency.ro, una dintre agentiile de top in serviciile de marketing online si optimizare SEO.
Ai o experienta de peste 15 ani in marketing si publicitate. Cum a evoluat in ultimii ani piata in acest domeniu?
Publicitatea si marketingul sunt domenii care se afla in permanenta schimbare si evolutie, necesitand in acelasi timp creativitate si viziune. Asadar, pentru a te conecta in adevaratul sens al cuvantul cu publicul tau tinta, trebuie sa fii mereu la curent cu schimbarile ce intervin in societate, schimbari care au un impact semnificativ asupra mentalitatii si comportamentului consumatorilor in mediul online.
Din fericire, din 2008 pana in prezent, lucrurile s-au schimbat in ceea ce priveste modalitatea de orientare a bugetului alocat marketingului si promovarii. In acele vremuri, ne aflam in plin debut al crizei economice, iar antreprenorii alocau marketerilor un buget mult mai mic pentru promovarea businessului, pe care de multe ori incercau sa il directioneze catre canale alternative de comunicare, cele traditionale fiind mai costisitoare. Astazi, in 2017, oricine detine un business este constient de importanta vizibilitatii in mediul online.
Ceea ce reprezinta in continuare un dezavantaj este absenta unor cursuri de calitate, fie private, fie in cadrul programei de invatamant post-universitare, care sa ofere o baza atat teoretica, cat si practica in domeniul marketingului online, pentru a putea face fata situatiilor complexe cu care cele mai multe branduri se confrunta in prezent in mediul online.
Tocmai din acest motiv, ma bucur enorm sa vad ca exista evenimente precum TeCOMM, si in acelasi timp le recomand tuturor celor implicati in activitatea de marketing sa participe la workshop-urile si conferintele prezentate de oameni cu experienta vasta in online. Tot in cadrul TeCOMM, voi sustine un Masterclass de SEO (Search Engine Optimization), in care voi incerca sa raspund la cele mai importante intrebari despre acest instrument de marketing si sa abordez tematici prin care sa lamuresc participantii cu privire la ce se afla in spatele paginii web Google.com, ce inseamna „indexare” Google, care sunt algoritmii Google sau de ce in 2017 serviciile de SEO se transforma in marketing online.
Ai lucrat predominant in domeniul online. Care sunt cerintele actuale in acest sector?
Fie ca vorbim de marketing traditional sau marketing online, orice afacere are nevoie de trei coordonate esentiale: clientii, recuperarea investitiei si profitul. Atat timp cat investitia este recuperata si aduce dupa sine profit, totul este in regula.
Poate ca o diferenta importanta intre marketingul clasic si cel digital este data de modul in care consumatorii reactioneaza la un mesaj transmis ineficient. In online, publicul te va taxa rapid si fara mila pentru orice mesaj lipsit de consistenta, “nesarat”, sau care intra in conflict cu sistemul sau de valori. Pe de alta parte, rezultatele sunt masurabile si pot fi rapid cuantificate, cu o precizie destul de mare a indicatorilor de evaluare ai unei campanii online.
Ce impact a avut progresul continuu al tehnologiei in ceea ce priveste marketing-ul si publicitatea online?
Odata cu dezvoltarea tehnologiei, numarul de utilizatori de internet a crescut si s-a diversificat din punct de vedere demografic, oamenii prezenti in mediul online de astazi avand varste, venituri, niveluri de educatie si cultura diferite. Comertul online creste, de asemenea, de la an la an, in multe dintre statele occidentale depasindu-l chiar pe cel traditional. Marketerii si antreprenorii care nu sunt prezenti intr-un mod eficient in mediul online vor pierde mult teren in fata celor care stiu sa se promoveze corect.
In urma cu aproape 10 ani ai fondat iAgency.ro, agentie de SEO si marketing online, in portofoliul careia se regasesc nume importante de companii. Ce inseamna, de fapt, iAgency si de unde a pornit ideea infiintarii agentiei?
In anul 2008, la inceputul crizei economice, activam in domeniul publicitatii clasice, insa bugetele de marketing ale companiilor se micsorau substantial, pe zi ce trecea. In acelasi timp, antreprenorii erau in cautarea unor solutii mai ieftine de promovare, iar mediul online parea sa ofere asemenea oportunitati.
Avand deja experienta in vanzari si publicitate, am luat hotararea de a muta intregul business in mediul online si asa s-a nascut iAgency. In ciuda faptului ca ne aflam in plina criza economica, iAgency a reusit sa creasca in acea perioada, oferindu-mi satisfactia unei activitati care-mi placea, schimband doar modalitatea de abordare si canalul de comunicare.
Care crezi ca este viitorul marketingului online?
Asa cum am mentionat mai devreme, cred cu tarie in perspectivele de viitor ale acestui domeniu. Inca se scriu principii ale marketingului online si cum acest domeniu este in continua dezvoltare, se vor mai scrie multi ani de acum inainte.
Consider ca internetul va ajunge sa reprezinte canalul principal de comunicare, chiar si televiziunile incep sa constientizeze importanta mediului online si sa faca pasi importanti in aceasta directie.
In prezent exista o cerere uriasa pentru serviciile digitale, insa din pacate putine firme de profil se ridica la nivelul de calitate necesar unei evolutii pozitive.
Este cat se poate de evident ca in viitorul apropiat va exista o pregatire mai intensa a oamenilor de marketing, iar companiile care investesc in advertising vor putea sa faca mai bine diferenta intre un furnizor cu experienta, capabil sa ofere servicii de calitate si o firma axata doar pe profit, care nu pune pret pe clientii sai si pe nevoile reale de business ale acestora.
Masterclass-ul pe care il voi sustine in cadrul TeCOMM Cluj-Napoca va livra informatii interesante si de actualitate despre cele mai noi tendinte in optimizarea SEO si marketingul “organic”, asa ca astept un numar cat mai mare de marketeri in sala. Un astfel de eveniment poate genera cunostinte esentiale, necesare oricarui marketer pentru a activa cu succes in acest domeniu, chiar si in lipsa unor cursuri specializate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!