ARAD. Aşezaţi pe 27 de scaune întruchipând cele 27 de state membre ale „Uniunii Europene”, liceenii prezenţi la dezbatere au fost dintre acei cu temele făcute şi cu interes pentru tema propusă: „România europeană / euro – optimism vs. euro- scepticism”.
Clase terminale, cu blocnotes-ul pregătit, o parte dintre ei membri ai „Consiliului Judeţean al Elevilor” din Arad, dar şi ai „Consiliului Naţional al Elevilor”, combatanţii au primit de la început, pe neopinate un calificativ bun. Vorbind, şi-au îmbunătăţit calificativul cu plusul de seriozitate, cu preocuparea pentru soarta ţării şi a lor, cu implicarea şi maturitatea poziţiei lor. Cunoscători ai istoricului Uniunii, ai structurii şi ai mecanismului ei de funcţionare, opinenţii au făcut comparaţie între sistemul nostru de învăţământ, eficacitatea acestuia şi sistemul de învăţământ european sau american. Chiar dacă al nostru a fost etichetat a fi teoretic şi desprins de realitate, copiii de la Colegiul Naţional „Vasile Goldiş” s-au declarat foarte mulţumiţi de nivelul lor de pregătire şi de cumulul de cunoştinţe generale, faţă de acelea ale elevilor americani pe care i-au întâlnit.
Din discuţiile avute a reieşit că România, în totalitatea ei, nu este suficient de vizibilă şi atractivă, ca parte integrantă a Europei, deşi are multe de oferit.
Citiți principiile noastre de moderare aici!