ARAD. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) dă dovadă că cei din birouri habar nu au despre situația din teren. Ultimele licitații realizate de CNADNR pentru deszăpezirea sectoarelor de drum național și pentru segmentele de autostradă lasă să se vadă indolența și necunoașterea terenului de către funcționarii din companie: aceștia organizează licitație pentru, nici mai mult, nici mai puțin decât deszăpezirea autostrăzii dintre Dumbrava (județul Timiș) și… Pecica, județul Arad. Mai pe scurt, se vor plăti sume importante pentru deszăpezire pe o autostradă care nu există.
Dar să luăm pe rând informațiile care ne-au parvenit, de-a lungul a câtorva luni de zile, dinspre instituția care se ocupă de administrarea drumurilor naționale și autostrăzilor.
În vara acestui an, pentru a nu fi luați prin surprindere de iarnă, cei de la CNADNR au publicat licitația pentru deszăpezire. Pe lângă lucrările pe drumurile naționale, drumarii au licitat și deszăpezirea pe segmente de autostradă. Iar unul dintre aceste segmente este Dumbrava-Pecica, o autostradă care există numai parțial. 13,3 milioane de lei au estimat drumarii că vor cheltui pentru întreținerea pe timp de iarnă a acestei autostrăzi. Licitația a fost adjudecată, dar asta nu a fost tot.
CNADNR a organizat o nouă licitație pentru achiziția materialelor antiderapante care urmează să fie împrăștiate pe autostrada inexistentă. O nouă sumă, de aproape 30.000 de lei, a fost pusă la dispoziția agenților economici dispuși să vândă nisip pentru la iarnă. Mai mult, o altă sumă de bani, sensibil mai mică, urmează să fie plătită pentru transportul nisipului de la furnizor la punctele de lucru. Ca atare, ajungem la niște sume astronomice care vor fi plătite pentru… nimic. Pentru că, atâta timp cât autostrada nu există, nimeni nu poate să intervină pentru deszăpezirea ei. Practic, deși se plătește suma pentru aproximativ 50 de kilometri de șosea ce urmează să fie întreținută pe timp de iarnă, se va lucra efectiv numai pe autostrada Arad-Timișoara, lungă de numai 32 de kilometri. Restul de bani vor fi încasați fără ca firma care va câștiga să facă ceva pentru a câștiga fondurile acelea.
Și o comparație
Pentru ca cititorii ziarului nostru să își facă o părere despre suma plătită pentru deszăpezirea autostrăzii inexistente, facem o simplă comparație: dacă pentru autostradă (32 de kilometri) se vor plăti 13,3 milioane de lei, cum am precizat mai sus, pentru întreținerea drumurilor naționale de pe raza județului nostru (405 kilometri de șosea!!!) se vor plăti 9,2 milioane de lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!