Prind contur organizările de şantier din vecinătatea viitoarelor pasaje peste liniile de cale ferată de pe centura de nord-vest a Aradului. Agitaţia cea mai mare este în dreptul pasajului din Micălaca, unde, potrivit secretarului de stat Eusebiu Pistru, se lucrează la drumul de deviere a traficului de pe centură, drum care va fi folosit pe toată durata ridicării pasajului. În fapt, potrivit secretarului de stat, prima porţiune din drumul de deviere până la calea ferată a fost deja asfaltat. Acum se lucrează dincolo de calea ferată, unde se realizează în aceste zile viitorul sens giratoriu. „Până la finele săptămânii viitoare sperăm să se finalizeze această lucrare, pentru a ne putea apuca efectiv de lucrările la pasaj”, ne-a declarat oficialul arădean, după vizita întreprinsă pe acest şantier.
Pistru mai susţine că într-o săptămână şi jumătate, maximum două săptămâni, traficul va fi deviat de pe centură pe acest drum ocolitor, după care se va trece la forarea coloanelor pentru pilonii pasajului.
Miercurea viitoare va sosi pe şantier şi utilajul de forat pentru stâlpii care vor susţine pasajul iar în maximum două săptămâni se va trece la relocarea liniei de înaltă tensiune şi a tuturor celorlalte utilităţi de pe traseu.
Situaţia pare să se mişte, deşi mai încet, şi la pasajul de lângă CET, unde organizarea de şantier a fost finalizată. Până la demararea efectivă a lucrărilor la acest pasaj mai este de făcut un pas hotărâtor: emiterea de către Guvern a unei hotărâri de expropriere a terenurilor situate pe viitorul traseul al pasajului.
„Miercuri sperăm să fie emisă hotărârea de Guvern cu exproprierile pentru cei 10-12 proprietari de terenuri de aici. Sumele pe care le vor primi aceştia nu sunt însă atât de mari precum sperau, cred, proprietarii, pentru că ele vor fi acordate pe noua lege 255”, a precizat Eusebiu Pistru.
Pasajul denivelat de pe centură, peste calea ferată Arad-Bucureşti, va trebui finalizat anul viitor, ca de altfel şi pasajul denivelat peste calea ferată din zona CET, sau mai exact în 12 luni calendaristice de la startul lucrărilor.
Deviaţie din iulie
Traseul viitorului pasaj din zona Selgros este traseul actual al centurii ocolitoare, traficul urmând să se desfăşoare începând din această lună pe toată perioada de execuţie a acestuia pe varianta provizorie, pe partea dreaptă a traseului actual.
Citiți principiile noastre de moderare aici!