ARAD. Impunerea de restricţii drastice de viteză în trafic, realizarea anumitor lucrări la liniile de tramvai, închiderea circulaţiei pe anumite drumuri, interzicerea traficului greu în oraş, sunt doar câteva din măsurile, pe viitorii 5 ani, pe care le are în vedere administraţia pentru reducerea poluării fonice în oraş.
Primăria Arad vine în faţa arădenilor interesaţi cu proiectul privind „Acţiuni prevăzute de către autorităţile competente pentru următorii cinci ani, inclusiv măsuri pentru protejarea zonelor liniştite”. Primăria a anunţat organizarea unei dezbateri publice, luni, 24 martie, de la ora 15.00, în sala Ferdinand (sala 70) a Palatului Administrativ, pe marginea documentelor care pot fi studiate şi pe pagina de internet a instituţiei. La dezbatere pot participa toţi arădenii interesaţi de subiect. Documentaţia a fost elaborată de o firmă din Bucureşti: ACCON Environmental Consultants. „Aceste măsuri reduc poluarea fonică fără a afecta circulaţia motorizată în sine”, se precizează în documentaţie.
Se propune, în primul rând, „închiderea anumitor drumuri pentru trafic”, fapt care „în cadrul reţelei de trafic a unui oraş poate conduce la o importantă diminuare a zgomotului în cazul în care reducerea zgomotului este impusă de trafic”. „Exemple de zone în care trebuie introdusă măsura ar fi împrejurimile şcolilor, centrelor medicale, culturale sau rezidenţiale”.
30-40 km /oră
Reducerea limitei de viteză se regăseşte pe lista măsurilor care vor fi luate în următorii 5 ani. „Se propune ca pe diferite drumuri nepreferenţiale din oraş să fie stabilită limita de viteză la 40 chiar şi la 30 de km/h, deoarece aceasta este una dintre cele mai importante mijloace de reducere a poluării şi a zgomotului în mediul urban. Zgomotul scade în funcţie de viteza, intensitatea traficului şi tipul de trafic (la viteză limitată condusul este mai regulat, cumai puţine acceleraţii şi frâne)”, se precizează în proiect. Prin aceasta s-ar înregistra o „reducere substanţială a zgomotului, între 3 şi 14 dB”.
Lista continuă cu restricţii ale traficului prin introducerea barierelor pe străzile din anumite zone liniştite.
Mai multe tramvaie
Sunt prevăzute măsuri de creştere a frecvenţei vehiculelor de transport public. „Ca rezultat, oamenii vor avea o mai mare predispoziţie pentru a alege să călătorească în autobuz sau tramvai, lucru care conduce la o diminuare a folosirii vehiculelor particulare şi la o diminuare a nivelelor de zgomot”. Nu a fost uitată necesitatea de întreţinere în stare perfectă a şinelor, pentru că „tramvaiele induc vibraţii ale solului mai ales de joasă frecvenţă. Aceste vibraţii sunt rareori un risc pentru structurile clădirilor, dar pot cauza anxietate, precum şi disconfort pentru populaţie”.
Totodată, se prevede crearea pistelor de biciclete şi crearea de rute pentru traficul greu pentru că „traficul camioanelor în interiorul oraşului provoacă probleme de zgomot, presupune un risc pentru pietoni, creează grave daune ale pavajului şi împiedică considerabil fluiditatea traficului”.
Ferestre cu izolare fonică
„Atunci când nu există nici o posibilitate de reducere a nivelului de zgomot prin limitarea sau reglarea sursei sau de a atenua zgomotul pe calea de răspândire, se impune utilizarea de ferestre cu izolare fonică. Acest tip de măsuri de izolare fonică funcţionează numai atunci când ferestrele sunt închise şi nu au nici un efect asupra zonelor din afara locuinţelor (de exemplu, terase)”, se precizează în document.
Citiți principiile noastre de moderare aici!